کد خبر: ۶۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
برنامه سفر "دونالد ترامپ" به انگلیس احتمالا تغییر خواهد کرد تا وی هنگام دیدار از این کشور با منتقدان کمتری روبرو شود.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ افزایش موج مخالفت‌ها درمورد سفر "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، به انگلیس، دولت "ترزا می" را بر آن داشت تا راه حلی برای این سفر جنجالی بیابد.

خبرهای رسیده از دولت محافظه‌کار "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس، حاکیست احتمالا زمان سفر ترامپ به این کشور تغییر خواهد کرد. بهترین زمان برای سفر ترامپ به انگلیس اواخر اوت تا پایان ماه سپتامبر است که در آن بازه زمانی پارلمان تعطیل است و هیچ نماینده‌ای برای انتقاد از "ترزا می" بابت میزبانی ترامپ و یا مخالفت با سفر وی حضور نخواهد داشت. منابع آگاه دولتی به روزنامه گاردین اطلاع دادند سفر ترامپ بنا بر مصالحی دست‌کم تا تابستان به تاخیر می‌افتد و در روزی میان یکشنبه تا پنجشنبه انجام می‌شود. باتوجه به موج گسترده مخالفت‌ها در انگلیس علیه ترامپ، رئیس جمهور آمریکا احتمالا در لندن توقف چندانی نخواهد داشت. می‌توان ترامپ را برای دوری از تظاهرات مردمی، به شهر بیرمنگام منتقل کرد که پس از لندن پرجمعیت‌ترین شهر انگلیس محسوب می‌شود.

یک منبع نزدیک به کاخ سفید نیز اعلام کرد ترامپ در شهر بیرمنگام برای مردم سخنرانی خواهد کرد زیرا اگر وی نتواند در سفر به انگلیس در جمع نمایندگان پارلمان سخنرانی کند، بهتر است به میان مردم این کشور برود. محور صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در انگلیس، خروج این کشور از اتحادیه اروپا خواهد بود.

"جان برکو"، رئیس مجلس عوام انگلیس، پیش از این مخالفت صریح خود را با سخنرانی ترامپ در پارلمان ابراز کرده بود. برکو دلیل مخالفت خود را تلاش پارلمان انگلیس برای دور ماندن از نژادپرستی و تبعیض جنسیتی اعلام کرد و گفت نمایندگان پارلمان انگلیس از برابری درمقابل قانون و دستگاه قضایی حمایت می‌کنند.

سخنان برکو به فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ علیه 7 کشور مسلمان و سیاست‌های وی در برابر مهاجران مکزیکی اشاره دارد و به دلیل بیان نظر شخصی خود از سوی محافظه‌کاران برای اعلام استعفا تحت فشار قرار گرفته است.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند تفاوت چندانی ندارد ترامپ چه زمانی به انگلیس سفر کند و یا در کدام شهر اقامت داشته باشد، بدون شک مردم علیه وی تظاهرات گسترده‌ای را ترتیب خواهند داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین