کد خبر: ۶۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
استاندار همدان با بیان اینکه به دنبال تعیین تکلیف مدیریت غار هستیم، عنوان کرد: سرمایه‌گذار ناجی اشتغالزایی در استان است.
ناطقان:محمدناصر نیک‌بخت در بازدید از پروژه‌های گردشگری شهر همدان، با تأکید بر نقش سرمایه‌گذار در ایجاد اشتغال بیان کرد: سرمایه‌گذار بدون کمک گرفتن از جایی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و هیچ عنصری مفیدتر از سرمایه‌گذاری برای کشور نیست به همین علت سرمایه‌گذار مقدس است.

وی به ارزشمندی اقدام و عمل سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: این افراد کسانی هستند که برای انجام کار همت و اقدام کرده‌ سپس به دنبال دریافت تسهیلات آمده‌اند و باید قدر این افراد دانسته شود چرا که اقدام و عمل آنان اشتغالزایی در استان را به همراه دارد.

نیک‌بخت با بیان اینکه در استان همدان با کسری امکانات اسکان، پذیرایی و هتل مواجه بوده‌ایم، تأکید کرد: در رابطه با همدان که می‌تواند قطب گردشگری باشد، امیدواریم شاهد رشد صنعت گردشگری آنگونه که شایسته همدان است، باشیم.

وی در بازدید از هتل کتیبه و قدردانی از اقدام برادران خلجی در سرمایه‌گذاری ساخت این هتل در همدان و دریافت کمترین میزان تسهیلات، گفت: هتل کتیبه در بهترین نقطه از همدان احداث شده و به ادامه همکاری در سرمایه‌گذاری با برادران خلجی تمایل داریم.

وی به اضافه شدن ظرفیت تخت‌های دو مجموعه دیگر به نام‌های عصرطلایی و هتل هما در استان تا 2 هزار تخت اشاره و تصریح کرد: از این پس با راه‌اندازی این پروژها می‌توانیم ادعا کنیم که پذیرای گردشگری داخلی و خارجی بیشتری خواهیم بود.

نیک‌بخت با بیان اینکه در همدان با احداث هتل‌های 2 تا 5 ستاره به ظرفیت پذیرایی و اسکان گردشگران اضافه خواهد شد، افزود: با راه‌اندازی هتل‌ها در همدان به نسبت گردشگران، سلیقه‌ها و تمکن مالی مسافران اماکن اقامتی متفاوت خواهیم داشت.

 وی با اشاره به وضعیت غارعلیصدر نیز گفت: سرمایه‌گذار برای غارعلیصدر وجود دارد و به دنبال تعیین تکلیف مدیریت غار هستیم.

استاندار همدان به استفاده از نمادهایی از همدان در ورودی و طبقات هتل‌ها تأکید کرد و گفت: درجه، هتل استاندارد را مشخص می‌کند و بر اساس استانداردها باید طراحی داخلی انجام و اجرا شود.

وی همچنین به راه‌اندازی پرواز تهران- همدان، همدان- کیش و عتبات اشاره و تصریح کرد: با راه‌اندازی پروازها رویکرد گردشگری به استان تغییر پیدا کرده و با تعریف همدان به عنوان مقصد گردشگری به نقطه‌ای می‌رسیم که هتل کم خواهیم آورد.

به گزارش ایسنا، استاندار همدان از روند احداث 5 پروژه گردشگری در شهر همدان بازدید به عمل آورد که با بهره‌برداری از آنها صنعت گردشگری استان رونق می‌یابد.

استاندار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرمایه‌گذاران و اصحاب رسانه استان از پروژه‌های گردشگری شهر همدان بازدید کردند.

هتل کتیبه در ابتدای جاده مجتمع رفاهی گنجنامه با مساحت پنج هزار و 225 متر نخستین پروژه مورد بازدید بود. این هتل با زیربنای پنج هزار و 300 متر، 31 سوئیت اقامتی و 100 تخت ظرفیت در حال ساخت است و در تابستان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

علی اصغر صداقت، سرمایه‌گذار هتل کتیبه با اشاره به اینکه با بهره‌برداری و راه‌اندازی این هتل اشتغال به صورت مستقیم برای 60 نفر و غیرمستقیم برای 200 نفر ایجاد می‌شود، به نبود همکاری لازم در بحث انشعابات آب، برق و گاز اشاره و گفت: بدون احتساب زمین 12 میلیارد تومان فقط برای ساختمان هزینه شده و 23 میلیارد سرمایه‌گذاری برای کل پروژه بوده است.

پروژه بعدی هتل امیران شماره 1 و 2 بود به طوریکه هتل امیران شماره 1 در بلوار بعثت واقع شده و با هشت هزار متر زیربنا، یک هزار و 60 متر مساحت زمین که کاربری تجاری و مسکونی داشته و به هتل تبدیل شده و در 11 طبقه، با 60 اتاق، 240 تختخواب، یک طبقه تالار و رستوران، سه طبقه سالن اجتماعات، یک طبقه لابی و دو طبقه پارکینگ با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در ابتدای سال 96 به بهره‌برداری خواهد رسید.

خلجی، سرمایه‌گذار این هتل با اشاره به مبلغ 30 میلیارد تومان هزینه‌کرد برای ساخت و بهره‌برداری این هتل، بیان کرد: 12 میلیارد تومان پول زمین بوده و هفت میلیارد از صندوق توسعه ملی و سه میلیارد تومان با کمک بانک سپه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی این پروژه در سفر رئیس جمهور به همدان زده شد، عنوان کرد: هدف از تأسیس این پروژه اشتغالزایی بوده و در حال حاضر 120 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و پس از بهره‌برداری برای تعداد 60 نفر شغل ایجاد خواهد داشت.

گفتنی است با بهره‌برداری و راه‌اندازی این هتل در همدان، 800 تخت به مجموعه تخت‌های استان اضافه خواهد شد.

همچنین هتل امیران 2 واقع در شهرک فرهنگیان و ورودی شهر نیز 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از نظر مساحت 2 برابر هتل امیران 1 بوده و با تغییر کاربری از انبار تجاری به هتل تبدیل شده است.

پروژه دیگر هتل آپارتمان سفیر واقع در بلوار جانبازان بود که با 250 متر زیربنا در 7 طبقه و 15 سوئیت و 45 تخت در حال احداث است.

فرهاد خسروی، سرمایه‌گذار این پروژه به هزینه 7 میلیارد تا زمان حاضر اشاره کرد و گفت: از سال 91 که ساخت پروژه آغاز شده مبلغ یک میلیون و 400 میلیون تسهیلات درنظر گرفته شده که محقق نشده است و با روند ساخت و تجهیز تأسیسات ساختمان 2 میلیارد تجهیزات دیگر نیاز است تا هتل آپارتمان سفیر اردیبهشت 96 به بهره‌برداری برسد.

وی به ساخت هتل 4 ستاره در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: خاکبرداری از پروژه بعدی با مساحت 900 متر، در 8 طبقه و نیم به نام سفیر 2 برای تیرماه آغاز می‌شود و این پروژه چهار ستاره خواهد بود.

در ادامه از مجتمع تفریحی و توریستی مروارید غلطان غرب بازدید به عمل آمد به طوریکه این پروژه در بلوار آیت‌الله نجفی و ابتدای جاده غارعلیصدر قرار داشته و با 26 هزار مترمربع زیربنا بخش‌های مختلفی همچون پارک آبی با هفت هزار و 200 متر زیربنا در سه طبقه، سفره‌خانه سنتی، 15 ویلای اقامتی، بازارچه صنایع دستی و سفال را شامل می‌شود.

به گفته احمد مهرابی، سرمایه‌گذار این طرح برآورد کل حجم سرمایه‌گذاری 23 میلیارد تومان است و از آغاز اجرای این پروژه در سال 1389 بدون دریافت تسهیلات، پنج میلیارد هزینه شده که با بهره‌برداری این مجتمع برای 200 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

استاندار همدان پس از بازدید از این طرح با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز گفت: برای بهره‌برداری و جذب گردشگران و مسافران نوروزی با فازبندی پروژه ابتدا قسمت‌های اصلی اسکان مسافران، سفره‌خانه سنتی و بازارچه که در حال اتمام است را در اوایل سال 96 به بهره‌برداری رسانده و برای پارک آبی در فاز دوم با دریافت تسهیلات اقدام شود.

همچنین هتل آپارتمان آرین شماره 2 با مساحت یک هزار و 56 متر مربع زیربنا در بلوار نظربیگ و ابتدای محله جولان از دیگر پروژه‌های مورد بازدید استاندار همدان و هیئت همراه بود.

برآورد کل حجم سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومان است. هتل آپارتمان آرین 2 دارای 3 طبقه، 17 سوئیت با مساحت 38 متر است و در هر سوئیت با سرویس اضافه گنجایش امکان 5 نفر داشته که با اضافه کردن تختخواب‌شوها تا 100 نفر ظرفیت پذیرش خواهد دارد و به گفته قاسم بابایی، سرمایه‌گذار طرح در صورت تأمین اعتبار تا اواخر فروردین به بهره‌برداری خواهد رسید و برای 18 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین