کد خبر: ۶۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
ترامپ:
وی با بیان این که «توافق هسته‌ای با ایران بدترین توافقی است که دیده‌ام»، تصریح کرد: دولت من تاکنون تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده و من اقدامات بیشتری برای جلوگیری از تولید سلاح هسته‌ای در ایران انجام خواهم داد.
ناطقان: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده است، با دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد. ترامپ و نتانیاهو پس از این دیدار در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کردند.

در این کنفرانس مطبوعاتی رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که دولت وی اقدامات مضاعفی در این راستا انجام خواهد داد که اطمینان حاصل پیدا کند ایران هیچ راهی برای رسیدن به سلاح هسته‌ای ندارد.

وی با بیان این که «توافق هسته‌ای با ایران بدترین توافقی است که دیده‌ام»، تصریح کرد: دولت من تاکنون تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده و من اقدامات بیشتری برای جلوگیری از تولید سلاح هسته‌ای در ایران انجام خواهم داد.

ترامپ همچنین اظهار کرد: آمریکا نسبت به اقدام در راستای پیشبرد فرآیند مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین با هدف حصول اطمینان از برقراری ثبات در منطقه متعهد است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: دولت ما در راستای همکاری با اسرائیل و هم‌پیمانان مشترک دیگر در منطقه با هدف تحقق ثبات و امنیت بیشتر تعهد دارد. این امر شامل اقدام برای حرکت به سمت توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین می‌شود.

ترامپ خاطرنشان کرد: آمریکا حامی برقراری صلح و دستیابی به توافق صلحی خوب است.

وی اضافه کرد: در جریان مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین مانند هر مذاکره موفق دیگری دو طرف باید به سازش دست پیدا کنند.

رییس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد، اسرائیل باید کمی انعطاف از خود در مذاکرات با فلسطینیان نشان دهد.

ترامپ در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نتانیاهو تصریح کرد: ما به پیوند ناگسسته خود با متحد دیرین‌مان تأکید می‌کنیم.

در همین حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که آمریکا و اسرائیل بزرگترین و مهم‌ترین هم‌پیمانان یکدیگر هستند. وی در این باره اظهار کرد: اسرائیل هیچ متحدی بهتر از ایالات متحده ندارد و ایالات متحده هم هیچ متحدی بهتر از اسرائیل ندارد.

وی اظهار کرد: منافع مشترک ما توسط یک نیروی مغرض هدف حمله قرار گرفته است و آن نیرو، افراط‌گرایی اسلامی است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرد، کشورهای عرب خاورمیانه این رژیم را به چشم دشمن نمی‌بینند بلکه به چشم متحد می‌بینند.

نتانیاهو گفت از این امر استقبال می‌کند که با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رویکرد واشنگتن در مواجهه با ایران تغییر کرده است.

نتانیاهو خطاب به ترامپ گفت: اسرائیل در کنار شما است و من در کنار شما ایستاده‌ام.

ترامپ نیز در این نشست مطبوعاتی گفت که آماده تلاش برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها است اما در نهایت این به خود دو طرف بستگی دارد که به یک توافق صلح برسند.

وی درباره راه حل تشکیل دو کشور گفت که باید راه‌حلی انتخاب شود که اسرائیل و فلسطینی‌ها راضی باشند. او گفت: من به راه حل دو کشور و همین طور به کشور واحد فکر می‌کنم. من می‌توانم با هر دوی اینها کنار بیایم.

رییس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که فلسطینی‌ها باید دست از به اصطلاح "اسرائیل‌ستیزی" برداشته و این رژیم را به رسمیت بشناسند.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون راه‌حل‌هایی که طرفین فلسطینی و صهیونیستی باید بر سر آن توافق برسند، مدعی شد: فلسطینیان نباید بیش از این تنفر از اسرائیل را به فرزندان خود آموزش دهند و باید اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

وی در ادامه اظهار کرد: اسرائیل هم باید جدیت خود برای دستیابی به توافق با فلسطینیان را نشان دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین