کد خبر: ۷۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
پیمان فخری مربی تیم‌ ‌ملی شمشیربازی ایران با وجود پیشنهادهای خوبی که از کشورهای خارجی دارد و دستمزد فراوانی هم به او پیشنهاد داده‌اند اما هم چنان ترجیح می‌دهد با شمشیربازان ایران ادامه بدهد.
ناطقان:  در روزها و ماه های گذشته همواره نام شمشیربازان اسلحه سابر ایران در رسانه منتشر شده و همه از موفقیت آن ها صحبت می‌کنند. در این میان کمتر توجهی به مربی تیم‌ ‌ملی اسلحه سابر یعنی پیمان فخری صورت گرفته است. مربی که تنها با حدود سه میلیون دستمزد قهرمانی جهان را به دست آورده است و وزرشکارش در المپیک در میان چهارنفر برتر جهان قرار گرفته است.

شرایط پیمان فخری تنها گوشه ای از بی توجهی به شمشیربازی است. این مربی پیشنهادهایی از کشورهای آمریکا و روسیه را داشته، کشورهایی که هر کدام‌شان نام بزرگی در شمشیربازی ایران دارند، اما همه این پیشنهادها از سوی فخری رد شده است.

کمترین پیشنهادی که به او شده است حدود پنج برابر دستمزدی است که در ایران می‌گیرد. حتی برخی از مسئولان هم از او پرسیده اند که چرا با این پیشنهاد ها از ایران نمی‌روی؟

در حال‌ حاضر با توجه به هدفی که پیمان فخری با تیم‌ ‌ملی ایران دارد شمشیربازانش را ترک نمی‌کند اما مسئولان باید بدانند که روزی رضا مهماندوست و جمشید خیرآبادی هم برای هدفشان کنار تیم‌های ‌ملی تکواندو و کشتی ماندند اما درنهایت بی مهری و بی توجهی مسئولان باعث شد ایران را ترک کنند.

مربی شمشربازی مربی روسیه کریستین باوو که بهترین مربی جهان است دستمزد خوبی می‌گیرد  هر چند که شمشیربازان مرد این مربی در المپیک ریو بعد از چند دوره المپیک نتوانستند مدال بگیرند. این مربی فرانسوی سال هاست که در روسیه کار می‌کند و به اندازه زحمتی که می کشد دستمزد می‌گیرد.

اما در ایران این گونه نیست. مربی که تیمش قهرمانی جهان را به دست آورده و در بخش انفرادی هم به رتبه های خوبی رسیده اند باید با حقوق کمتر از سه میلیون تومان کار کند.

مسئولان ورزش ایران اگر می‌خواهند  در مسابقه های مهم بعدی مغلوب حریفانی نشوند که یک مربی ایرانی را در کنار خود دارند باید بیشتر از این به مربیانی چون پیمان فخری توجه کنند. در المپیک ریو همه ورزش ایران شاهد موفقیت ورزشکارانی بود که در زمان پیروزی مربی ایرانی خود را در آغوش گرفتند. مربیانی که به راحتی از ایران رفتند و هیچ کسی متوجه نشد که سرمایه مهمی را از دست داده‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین