کد خبر: ۷۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به افزایش بازرسی ها از اماکن بین راهی گفت: تاکنون پلمپ مراکز عرضه مواد غذایی۱۸۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
ناطقان: سیدرضا غلامی مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به طرح سلامت نوروز و بازرسی‌های انجام شده، گفت: تاکنون ۴۷۹ هزار و ۸۶۲ مورد بازرسی از مراکز حساس تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی، رستوران‌ها و قنادی‌ها با هدف کنترل بهداشت فردی و مواد غذایی انجام شده است.

غلامی با اشاره به بازرسی‌های بهداشت محیطی از اماکن گفت: تاکنون ۱۱۸ هزار و ۵۸ مورد از اماکن عمومی مثل هتل‌ها، مراکز اقامتی، آرایشگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری بازدید و بازرسی صورت گرفته است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت با بیان اینکه بازرسی‌ها از اماکن بین راهی نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته، گفت: از ابتدای اسفند تا به امروز ۱۹ هزار و ۱۵۳ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن بین راهی انجام شده و به طور میانگین از کلیه اماکن بین راهی ۲ بار بازرسی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های بهداشت محیط از ۴ هزار و ۸۷۳ قلیان سرا به منظور کنترل دخانیات بازرسی انجام داده اند و تاکنون ۱۲۲ هزار و ۳۲۷ مورد کارت بهداشت صادر شده است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت با اشاره به سلامت آب عنوان کرد: در برنامه سلامت نوروزی ۳۲۴ هزار و ۲۴۹ بازرسی از شبکه و سامانه آبرسانی جهت کلرسنجی از سلامت آب و ۲۷ هزار و ۱۲۱ نمونه برداری میکروبی از آب انجام شده است.

غلامی عنوان کرد: تاکنون در مجموع ۸ هزار و ۸۰۵ مورد از اماکن متخلف به مراجع قضایی معرفی شده که ۶ هزار و ۱۵ مورد مراکز تهیه و طبخ موادغذایی، ۳۵۲ مورد اماکن بین راهی، ۸۳۵ قلیان سرا و مابقی مربوط به سایر مراکز است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز پلمپ شده تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۲۰ مرکز دارای تخلف تاکنون پلمپ شده که ۱۸۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و هزار و ۵۹۷ مورد آن مربوط به مراکز عرضه موادغذایی، ۷۵ مورد رستوران‌ها و مراکز بین راهی، ۲۶۳ مورد قلیان سرا و ۱۸۵ مورد مربوط به اماکن عمومی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اسفند تاکنون بیش از ۶۶۶ تن موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده، افزود: در کل ۴۵ روز برنامه سال گذشته سلامت نوروزی معاونت بهداشت، ۶۱۰ تن مواد فاسد کشف شده بود که به دلیل افزایش ۲۰ درصدی اکیپ‌های بازرسی و تجهیز این اکیپ‌ها به تجهیزات پرتال میزان موادغذایی فاسد کشف شده و مراکز پلمپ شده رشد چشمگیری نشان می‌دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین