کد خبر: ۷۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰
رئیس اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی از اتمام بازسازی مقبره شاه حسین ولی در تبریز خبر داد.
ناطقان:حجت‌الاسلام علی مصائبی، در آیین افتتاح مقبره شاه حسین ولی گفت: این بقعه به همت اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی بازسازی شده‌ است و برنامه‌های فرهنگی و طرح آرامش بهاری در این محل برگزار می‌شود.

وی در بخشی از سخنان خود هزینه بازسازی این بقعه را بیش از 250 میلیون تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری اوقاف در ایام تعطیلات نوروزی افزود: این طرح در بیش از 50 مسجد و امامزاده استان از 28 اسفند سال جاری تا 15 فروردین 96 اجرا می‌شود.

مصائبی یادآورشد: برای پاسخ به سوالات مذهبی و مشاوره، حدود 30 روحانی برای استقرار در امامزادگان آموزش داده‌ شده‌اند و در ایام نوروز در خدمت مسافران خواهند بود.

وی هم‌چنین با تاکید بر تدارک محل اسکان در امامزادگان خاطر نشان کرد: بیش از 400 واحد زائرسرا و محل اسکان در این اماکن مقدس برای زائران و مسافران نوروزی آماده شده‌است.

‌شاه حسین ولی از عرفای مشهور دوره صفویه بوده‌ که بنای مقبره وی روبروی اثر معروف پل سنگی در تبریز واقع شده‌ و در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۳۳۷ در فهرست  آثار ملی ایران قرار گرفته‌است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین