کد خبر: ۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
سازمان بازنشستگی پاسخ دهد
کافیست لیستی از هزینه های پیش روی قشر بازنشسته اعم از (خرید جهاز، کمک به ازدواج پسران، تهیه مسکن، خرید خودرو و...) را در ذهن مرور کنیم و بدون هیچ محاسبه پیچیده ای به این نتیجه خواهیم رسید که مبلغ وام 2 میلیون تومانی سازمان بازنشستگان هیچ یک از مشکلات قشر محترم و رنجکشیده بازنشسته را حل نخواهد کرد
ناطقان: در حالی که چندی پیش برخی نمایندگان مجلس خبری مبنی بر طرح دولت برای کاهش حقوق بازنشستگان را رسانه ای کردند؛ محمدباقر نوبخت گفت: " این سخن، اطلاع رسانی نادرست و غیرواقعی است و چنین اتفاقی هیچگاه نخواهد افتاد".

هنوز اندک زمانی از رفع دلهره قشر آسیب پذیر بازنشسته پیرامون تکذیب کسر حقوقشان نگذشته بود؛ که رئیس سازمان بازنشستگی کل کشور خبری مبنی بر ارائه تسهیلات برای رفاه حال پیشکسوتان حقوق بگیر را رسانه ای کرد.


به گزارش ناطقان،رئيس سازمان بازنشستگي با تاکید بر اینکه کسانی که تاکنون وام ضروری دریافت نموده اند در اولویت دریافت وام نیستند، مراحل پرداخت وام 2میلیون تومانی(!) را اینگونه اعلام کرد: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری برای ثبت‌نام وام ضروری اقدام کنند که از زمان اعلام، معمولا یک ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

اما در این بین گویا مسئولان سازمان بازنشستگی به این نکته توجه نکرده اند که در بازار فعلی و با هزینه های جاری در کشور یک فرد بازنشسته با دریافت مبلغ 2میلیون تومان می تواند چه گره ای را  از مشکلات جاری اش را باز کند؟

برای رسیدن به جواب این سوال کافیست لیستی از هزینه های پیش روی قشر بازنشسته اعم از (خرید جهاز، کمک به ازدواج پسران، تهیه مسکن، خرید خودرو و...) را در ذهن مرور کنیم و بدون هیچ محاسبه پیچیده ای به این نتیجه خواهیم رسید که مبلغ وام 2 میلیون تومانی سازمان بازنشستگان هیچ یک از مشکلات قشر محترم و رنجکشیده بازنشسته را حل نخواهد کرد و نهایتا می توانند  با این پول در یکی از فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی وارد شوند و با خرید مایحتاج زندگی رونقی به یخچال های منزلشان بدهند.


لذا این انتقاد به مديرعامل سازمان بازنشستگي وارد است که می شد بجای اعطای این تسهیلات بی ارزش 2میلیون تومانی که با اندکی تامل بوی توهین از آن به مشام میرسد؛ می توانستند با کاهش تعداد وام های پرداختی مبلغ آن را افزایش دهند تا اگر چه تعداد کمتری از دریافت وام بهره مند می شدند ولی حداقل آن افراد می توانستند با بیشتر شدن رقم وام بخشی از مشکلات اصلیشان را حل کنند و دیگر افراد واجد شرایط هم در نوبت های بعدی پرداخت قرار گیرند.

گفتنی است چندی قبل نارد قاضی پور (نماینده مردم ارومیه در مجلس) در گفتگو با خبرنگار ناطقان، نسبت به افطاری رنگین سازمان بازنشستگان در برج میلاد انتقاد کرد و گفت: شایسته است سازمان بازنشستگان بجای صرف بودجه قشر مظلوم بازنشسته در رستوران مجلل برج میلاد، این مبالغ را صرف حل مشکلات اساسی از جمله بهداشت و درمان  و حتی پرداخت وام ضروری به بازنشستگان نماید.




نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین