کد خبر: ۷۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
در این دوره که همه سعی در کاهش وزن و لاغری دارند، شاید برای برخی افراد عجیب باشد که هستند کسانی که می خواهند چند کیلویی وزن اضافه کنند و این کار برایشان سخت است. اگر شما هم درگیری لاغری هستید از این روش ها استفاده کنید...
ناطقان: در تشخیص کم وزنی و در اصطلاح معمول لاغری، یکی از شاخص های مورد ارزیابی ما میزان BMI فرد است. ولی ما نمی توانیم به تنهایی با این شاخص اضافه یا کاهش وزن را ارزیابی کنیم. BMI فرد در محدوده لاغری کمتر و مساوی عدد 18.5 است.

از علل اصلی لاغری: مشکلات عاطفی، حذف وعده های غذایی، سوء تغذیه، سل، سرطان‌ها، عدم تعادل هورمونی، پرکاری تیروئید، ضعف دستگاه گوارش، دیابت و بی اشتهایی به علت خستگی است.
راه های درمان لاغری

مصرف برخی داروهای گیاهی، رعایت برنامه غذایی منظم و متناسب با شما و مصرف برخی مواد غذایی به برگشت وزن شما به وزن ایده آلتان کمک خواهند کرد.
مواد غذایی مؤثر در رفع لاغری

شیر بادام مبارز قوی برای لاغری شما

شیر دارای پروتئین قابل توجهی است. چربی های اشباع نشده موجود در بادام و کالری مناسبی که مصرف چنین ترکیبی به صورت روزانه برای شما خواهد داشت، حتماً به رفع لاغری تان کمک خواهند کرد.

برای تهیه این ترکیب، مقدار مناسبی از بادام را آسیاب کنید و به شیر اضافه کنید، بگذارید برای پنج دقیقه بجوشد. بعد از ولرم شدن به آن مقدار یک قاشق چایخوری عسل بیفزایید. بگذارید برای مدتی بماند و روزانه دو بار از این نوشیدنی ضد لاغری برای دو ماه استفاده فرمایید.

مصرف آب میوه روزانه و خداحافظی با لاغری

با مصرف روزانه یک لیوان آب میوه تازه به همراه یک برش کیک تازه، شما به وزن ایده آل خود خواهید رسید.

حتماً سعی کنید آب میوه را قبل از استفاده آب گیری فرمایید و نوش جان کنید.

کره بادام زمینی میان وعده مغذی و معجزه گر مناسب برای افزایش وزن

حتماً شما هم تلاش بسیار زیادی برای افزایش وزن خود حتی یک کیلوگرم کرده اید. ساندویچ کره بادام زمینی، میان وعده ای مقوی و چاق کننده برای شما است. یک قاشق مرباخوری کره بادام زمینی به همراه یک تکه نان تست گندم کامل به شکل یک یا دو میان وعده می تواند برای مشکل لاغری شما مناسب باشد. همراه کردن مقداری کره بادام زمینی با میلک شیک نیز یک راه حل مناسب برای افزایش وزن و رفع مشکل لاغری شما است.

میلک شیک انبه میان وعده خوشمزه برای افزایش وزن

مصرف یک یا دو وعده میلک شیک انبه به عنوان میان وعده به مدت سی روز، می تواند به بازگشت تناسب اندام شما کمک زیادی کند.

استفاده از روغن های حاوی امگا 3 برای پخت و پز روزمره، به غیر از کمک به حفظ سلامتی شما در طی افزایش وزن، تأثیر بسزایی در کنترل لاغری شما خواهند داشت. استفاده از روغن های کانولا، زیتون، روغن ماهی و یا روغن تخم کتان در این جهت مؤثر است.

ورزش منظم راهی مناسب برای مبارزه با لاغری

ورزش به صورت روزانه و منظم، موجب افزایش سوخت و ساز بدن و همچنین باعث افزایش اشتها شما می شود. محققان به اثبات رسانده اند که پیاده روی تند، شنا و دوچرخه سواری در رفع لاغری مؤثر بوده اند.
ورزش

پاستا و ماکارونی در کمک به لاغری

کربوهیدرات فراوانی که پاستا و ماکارونی دارا هستند به همراه یک روغن مناسب برای پخت آن‌ها مانند روغن زیتون، کنجد یا کانولا نقش مؤثری در کمک به رفع لاغری شما خواهند داشت. برای مقوی تر شدن آن‌ها از ترکیب مرغ و یا گوشت به همراه سبزیجات استفاده فرمایید.

آووکادو و رفع لاغری

آووکادو یک میوه بسیار مغذی و سرشار از کالری است. حاوی چربی های سالم و مفید برای قلب است و دارای مقدار مناسبی ویتامین E، اسیدفولیک و پتاسیم است. از آن همراه سالاد غذا استفاده کنید.

پنیر یک ترکیب کامل برای کنترل لاغری

پنیر ترکیبی از پروتئین، کلسیم و چربی است. مصرف یک وعده پنیر کالری مناسبی را برای لاغری شما خواهد داشت. هضم طولانی کازئین موجود در پنیر موجب کمک به افزایش وزن می شود.
منبع: تبیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین