کد خبر: ۷۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
وزارت کشور فلسطین در نوار غزه از ترور "مازن فقها" اسیر آزاده فلسطینی به ضرب گلوله افراد ناشناس در جنوب شهر غزه خبر داد.
ناطقان:به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ایاد بزم، سخنگوی وزارت کشور فلسطین در نوار غزه تصریح کرد: افراد مسلح ناشناس شامگاه جمعه مازن فقها، اسیر آزاده فلسطینی را در محله تل الهوی در جنوب شهر غزه به ضرب گلوله به شهادت رسانده‌اند. سرویس‌های امنیتی نوار غزه تحقیقات برای پی بردن به جزئیات این حادثه را آغاز کرده‌اند.

همچنین ایمن بطنیجی، سخنگوی پلیس فلسطین در نوار غزه اظهار داشت، این اسیر آزاده فلسطینی از ناحیه سر هدف چهار گلوله قرار گرفته و ترور شده است. وی تصریح کرد که پلیس تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کرده است.

مازن فقها، اسیر آزاده فلسطینی از ساکنان شهر طوباس در کرانه باختری است که به موجب عملیات تبادل اسرا در سال 2011 از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد و به نوار غزه تبعید شد. صهیونیست‌ها فقها را به دست داشتن در عملیات‌های مقاومتی در جریان انتفاضه قدس متهم کرده بود. فقها در عملیات قهرمانانه صفد در واکنش به ترور "شیخ صلاح شحاده" مشارکت داشت. در این عملیات هشت اسرائیلی به هلاکت رسیدند.

رژیم صهیونیستی فقها را به 9 بار حبس ابد محکوم کرده بود اما در نهایت به موجب عملیات تبادل اسرا در سال 2011 ( قرارداد شالیت) از زندان آزاد و به غزه تبعید شد.

همچنین در دسامبر سال 2013 روزنامه عبری زبان هاآرتص مدعی شد که جنبش  حماس بار دیگر شاخه نظامی خود در کرانه باختری را فعال کرده است اما این بار آن را از طریق اسرای آزاده به موجب عملیات تبادل اسرا در سال 2011 از نوار غزه مدیریت می‌کند که یکی از این افراد مازن فقها است.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای دشمن صهیونیستی را به ترور فقها متهم کرد.

در همین راستا، عزت رشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در پیامی توییتری اظهار داشت: دشمن صهیونیستی در یک عملیات بزدلانه مازن فقها را به ضرب گلوله در نزدیکی منزلش در غزه به شهادت رسانده است.

همچنین خلیل حیه، از رهبران حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد: شهید فقها با هیچکس خصومت و دشمنی نداشت و سرویس‌های امنیتی غزه هرچه سریعتر تحقیقات در مورد ترور وی را آغاز می‌کنند و تنها طرفی که از ترور وی سود می‌برد، دشمن صهیونستی است.

انجمن اسرای فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را تنها طرفی دانست که از ترور این اسیر آزاده فلسطینی سود می‌برد. این انجمن تاکید کرد، عملیات مذکور همزمان با تشدید تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه اسرای آزاده و درخواست این رژیم از برخی کشورها برای بازداشت مجدد آزادگان تبعید شده صورت می گیرد.

باشگاه اسیران فلسطین ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار تحقیقات فوری در این زمینه برای کشف جزئیات حادثه و حمایت لازم از اسرای آزاده فلسطینی شد. منابع امنیتی غزه از احتمال دست داشتن سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در این عملیات خبر می‌دهند. رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش نام فقها را در لیست ترور خود قرار داده بود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین