کد خبر: ۷۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در بازپس‌گیری شهرک «خطاب» از گروه‌های تکفیری و فروپاشی صفوف این گروه‌ها در حومه شمالی حماه خبر دادند.
ناطقان: نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان، شهرک «خطاب» در حومه شمالی حماه را از اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری آزاد کردند.

در این عملیات روستاهای «سوبین، المجدل و الشیر» هم از لوث تکفیری‌ها پاکسازی شد. موفقیت نیروهای ارتش در پی  درگیری‌های سنگین با تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های همپیمان آنها به دست آمد که جنگنده‌های نیروی هوایی هم مواضع تروریست‌ها را بمباران کردند که به فروپاشی صفوف آنها پس از فروپاشی ساختار دفاعی‌شان منجر شد.

نیروهای ارتش سوریه طی ساعات گذشته، مکان‌هایی را که باندهای تروریستی تکفیری اشغال کرده بودند، از آنها پس گرفتند که شامل «أرزة، الشیحة، خربة الحجامة، بلحسین، القصیعة، النقطة ٥ ، معرزاف، مزارع القبیر و کوکب» است، پیشروی نیروهای ارتش در جریان پاتک آنها برای آزادسازی تمام نقاط در شمال حماه با ضربات متمرکز به مواضع تروریست‌های تکفیری در شهرک‌های «طیبة الامام،حلفایا و معردس» ادامه دارد.

حومه حماه از حدود 10 روز پیش شاهد درگیری‌های شدید در پی حملات گسترده گروه‌های تروریستی است،‌سرکردگان این گروه‌ها و در راس آنها عبدالله المحیسنی تروریست مشهور سعودی، افراد خود را به حمله به مواضع ارتش در شهرک‌های حومه شمالی حماه با هدف رسیدن به فرودگاه نظامی و شهر حماه تحریک کردند، اما ساعاتی از این یورش نگذشت که تروریست‌ها با دفاع مستحکم مردم روستاها و شهرک‌ها روبرو شدند که حملات آنها به ویژه پس از ورود نیروهای تازه‌نفس و استحکامات برای ارتش سوریه به جبهه‌های حماه این حملات به شکست کامل منجر شد.

در پی این شکست و موفقیت نیروهای ارتش در بازپس‌گیری شهرک‌ها و روستاهای اشغال شده، موجی از ناامیدی و سرخوردگی گروه‌های تروریستی را فرا گرفته که در صفحات وابسته به آنها در شبکه‌های ارتباط اجتماعی به خوبی مشخص است، این در حالی است که گروه‌های تروریستی ده‌ها تروریست انتحاری ترکستانی و ازبک را به خدمت گرفته بود.

از حلب هم خبر می‌رسد که ارتش از صبح امروز مواضع تروریست‌ها در محور جمعیه الزهرا در غرب حلب را به شدت گلوله‌باران می‌کند و درگیری‌های شدید با تروریست‌ها در این محور همچنان ادامه دارد.

در شرق دمشق هم درگیری‌های شدید میان ارتش و گروه‌های تروریستی در محله «جوبر» ادامه دارد و یگان توپخانه و موشکی ارتش هم مواضع آنها را هدف قرار می‌دهد.

خبر دیگر اینکه گروه تروریستی داعش، مسئولیت دو انفجار تروریستی که کاخ دادگستری و منطقه «الربوه» دمشق در 15 مارس را هدف قرار داده و به شهید و زخمی شدن ده‌ها  غیر نظامی منجر شد،‌برعهده گرفت.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین