کد خبر: ۷۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
وزارت خارجه بریتانیا نگرانی خود را نسبت به گزارش‌های منتشر شده درباره شلیک ناموفق موشک کره شمالی اعلام کرد.
ناطقان: در حالی که رسانه های خبری از شلیک ناموفق یک فروند موشک کره شمالی طی امروز یکشنبه خبر می دهند، وزارت خارجه بریتانیا نگرانی خود را نسبت به این مساله اعلام کرد و افزود: شرایط منطقه را از نزدیک دنبال می کند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که شلیک یک فروند موشک کره شمالی ناموفق بوده است.

بی بی سی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد: ما نگران گزارش های مربوط به آزمایش ناموفق موشکی کره شمالی هستیم و اوضاع را از نزدیک زیر نظر داریم.

فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا نیز اعلام کرد: یک فروند موشک کره شمالی را شناسایی کرده است که بلافاصله پس از شلیک، منفجر شده است.

کره شمالی از ابتدای امسال تاکنون چندین آزمایش موشکی انجام داده که مغایر با قطعنامه های سازمان ملل بوده است.

در حالی که مقام های آمریکایی بر این مساله اصرار دارند که گزینه های نظامی همچنان روی میز است، حملات پیشگیرانه به کره شمالی می تواند آخرین گزینه باشد. البته دولت ترامپ هنوز در حال ارزیابی تحریم های اقتصادی و تجاری و سایر راهکارهای دیپلماتیک است.

آمریکا ناو هواپیمابر کارل وینسون را به سوی آبهای منطقه اعزام کرده است. کره شمالی روز شنبه برای اولین بار موشک های بالستیکی را به نمایش گذاشت که از زیردریایی ها شیک می شود.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین