کد خبر: ۷۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
رییس کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی از تربیت ‌مربیان تخصصی تغذیه بانوان برای تیم‌های ورزشی خبر داد و گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر در تربیت مربیان تخصصی تغذیه بانوان کوتاهی شده است.
ناطقان:دکتر محمد حضوری، از راه‌اندازی کلینیک تخصصی تغذیه طی یک ماه آینده در فدراسیون پزشکی ـ ورزشی خبر داد و افزود: ابزارهای لازم این کلینیک از جمله با دستگاه سنجش ترکیب بدنی برای خدمات رسانی به ورزشکاران به ویژه‌ سطوح ملی آماده است و تمام ورزشکاران تیم‌های ملی می‌توانند به صورت رایگان از خدمات این کلینیک استفاده کنند. همچنین ورزشکارانی که دارای بیمه کارت ورزشی هستند با تخفیف 30 درصد می توانند از  خدمات این کلینیک بهره بگیرند.

وی از برگزاری دو کنگره تخصصی بدنسازی و کنگره بین‌المللی تغذیه ورزشی در سال جاری خبر داد و گفت‌: کنگره تخصصی بدنسازی مرداد ماه در هتل  المپیک تهران به مدت سه روز در زمینه‌های علم تمرین، پزشکی ـ ورزشی و تغذیه برای بالا بردن آگاهی مربیان و ورزشکاران برگزار خواهد شد. همچنین اواخر مهر ماه میزبان برگزاری اولین کنگره بین‌المللی تغذیه ورزشی به مدت سه روز در اصفهان هستیم. در این کنگره پنج مهمان خارجی از کشورهای انگلستان، استرالیا و آلمان دعوت کردیم که تاکنون حضور سه نفر از آنها تایید شده است.

حضوری درباره وضعیت ورزشکاران اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی از نظر تغذیه ورزشی، خاطر نشان کرد: بر اساس درخواست معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان پیش از سال جدید سرکشی از تمام تیم‌های بانوان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی را آغاز کرده و وضعیت ورزشکاران از نظر تغذیه مورد ارزیابی و بررسی قرار دادم. اما در مورد مردان تنها از فدراسیون بدمینتون و تیراندازی درخواست داشتیم. در حقیقت در بعد تغذیه و ارائه مکمل‌های مناسب برای ورزشکاران اعزامی به بازی‌های اسلامی زنان ورزشکار پیشقدم‌تر از مردان بودند.

رییس کمیته‌ تغذیه فدراسیون پزشکی ـ ورزشی با اشاره به کمبود تعداد زنان متخصص تغذیه برای تیم‌های ورزشی، اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر چون در تربیت مربیان متخصص تغذیه برای زنان آموزش های لازم صورت نگرفته است، با کاهش مربیان متخصص تغذیه بانوان مواجه هستیم. البته اگر دوره‌هایی نیز برگزار شده، تخصصی نبوده است. الان به دنبال آن هستیم تا دوره های تخصصی که بیشتر جنبه کاربردی دارند، به صورت کوتاه مدت برای زنان برگزار کنیم تا در آینده در جهت معرفی زنان متخصص تغذیه برای تیم‌های ورزشی با چالش مواجه نشویم.

وی ‌اضافه کرد: کسانی که این دوره های آموزشی را سپری کنند پس از اخذ گواهینامه از سوی فدراسیون پزشکی ـ ورزشی به عنوان متخصص تغذیه به تیم‌های ورزشی معرفی خواهند شد.

حضوری گفت‌: تا پایان سال 27 کارگاه تخصصی تغذیه ورزشی در تهران و شهرستان‌ها به صورت تئوری و عملی برگزار خواهیم کرد  تا کمبود مربیان تغذیه در بخش زنان را جبران کنیم.

وی در پایان در مورد حضورش در دهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی به عنوان سخنران در بخش تغذیه ورزشی ، اظهار کرد: متاسفانه از سوی پژوهشگاه علوم ورزشی از ما دعوتی صورت نگرفته است. به اعتقاد من تعاملات درون بخشی در این زمینه  از سوی پژوهشگاه بسیار ضعیف است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین