کد خبر: ۷۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
دانشیار پژوهشی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم گفت: گیاهان خودروی بهاری ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و به افراد توصیه می‌شود مصرف این گیاهان را از دست ندهند.
ناطقان:رضا حق‌پرست، مصرف گیاهان خودروی بهاری را به افراد توصیه و اظهار کرد: این گیاهان خودرو طبیعی بوده و بدون هیچ نوع دستکاری و دخالت انسانی تولید می‌شوند و با توجه به اینکه در جریان تولید آنها از مواد شیمیایی هم استفاده نمی‌شود، لذا مصرف آن‌ها می‌تواند فواید زیادی برای بدن به همراه داشته باشد.

حق‌پرست افزود: مصرف گیاهان و به‌ویژه گیاهان بهاری به‌جهت دارا بودن میزان الیاف زیاد می‌تواند در تقویت و سلامت دستگاه گوارش افراد نقش مهمی داشته باشد.

مدیر اجرایی پروژه امنیت غذایی ایران-ایکاردا مصرف گیاهان خودروی بهاری را به افرادی که کولیت روده دارند، توصیه کرد و افزود: مصرف این گیاهان  با بیشتر کردن میزان باکتریهای مفید روده سیستم ایمنی و دستگاه گوارش بدن فرد را تقویت می‌کند و به عملکرد بهتر آن می انجامد.
 
حق‌پرست اظهار کرد: با خوردن گیاهان خودروی بهاره باکتری‌های مفید دستگاه گوارش تکثیر می‌شوند.

وی افزود: گیاهان خودروی بهاری علاوه بر باکتریهای مفید و الیاف زیاد بخاطر داشتن آنتی‌اکسیدانها اهمیت زیادی دارند.

 این دکترای ژنتیک  و اصلاح نباتات مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را در کاهش بروز سرطان‌های دستگاه گوارش مفید برشمرد و افزود: گیاهان خودروی بهاری دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بوده که با دارا بودن رادیکال‌های آزاد می‌توانند خاصیت ضدسرطانی داشته باشند.

حق‌پرست در ادامه با اشاره به بیشتر شدن شیوع سرطا پستان در زنان و سرطان پروستات در مردان اظهار کرد: این سرطان‌ها در پی بالا بودن سطح هورمون‌های جنسی رخ می‌دهند و به نظر می‌رسد مصرف گیاهان خودروی بهاری باعث جذب هورمونهای اضافه بدن به الیاف و دفع آن از طریق مدفوع شده و احتمال ابتلا به این سرطان‌ها را کاهش خواهد داد، هرچند تاکنون تحقیقات علمی زیادی در این خصوص انجام نگرفته است.

وی در ادامه بهترین شیوه مصرف گیاهان خودروی بهاری را مصرف آنها به صورت خام عنوان کرد و افزود: با حرارت دادن بسیاری از خواص این گیاهان از دست می‌رود.

وی این گیاهان را سرشار از ویتامین C  دانست و افزود: این ویتامین به شدت حساس بوده و با حرارت از بین می‌رود و به همین دلیل توصیه به مصرف گیاهان خودروی بهاری به صورت خام می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین