کد خبر: ۷۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
در ویتنام خانه‌هایی وجود دارد که ساکنان آنها سالهاست‌ با استفاده از گیاهان به صورت طبیعی محیط زندگی خود را خنک می‌کنند.
ناطقان:به نقل از نیواطلس، مبتکر این طرح شرکتی ویتنامی موسوم به "ووترونگ انگیا" است که در زمینه طراحی داخلی منازل فعالیت می‌کند.

این شرکت در طرحی موسوم به "خانه‌ای برای درختان" در فضای داخلی به صورتی از گیاهان مختلف استفاده می‌کند که تهویه و خنک‌سازی محیط بوسیله گیاهان انجام شود.


این شرکت در طراحی داخلی خانه‌ها به گونه‌ای عمل می‌کند که گیاهان به صورت سپری در برابر جریان هوای گرم عمل کنند و مکان‌های پر رفت‌وآمدتر مانند اتاق نشیمن، غذاخوری و اتاق خواب در قسمت‌هایی طراحی می‌شوند که بیشترین میزان خنکی وجود دارد.


نکته قابل توجه در طراحی این شرکت تنظیم فشار هوای داخل خانه با محیط بیرون است، به‌ گونه‌ای که سبب کشیده شدن هوای بیرون به داخل خانه و تهویه همیشگی هوا می‌شود. این قابلیت سبب می‌شود که نیازی به استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع نباشد.


شاید مهم‌ترین دغدغه‌ای که در ذهن ایجاد می‌شود، مساله وجود رطوبت و شرجی شدن هوا باشد، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا متخصصان این شرکت گیاهانی را انتخاب می‌کنند که همیشه رطوبت را در وضعیت مطلوب نگه می‌دارند و از شرجی شدن هوای خانه جلوگیری می‌کنند.


باغچه‌های پشت‌بامی این شرکت نیز طرفداران زیادی دارد و بسیاری از شهروندان از آنها به عنوان باغچه‌های سبزیجات استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین