کد خبر: ۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان از تمام رسانه‌های این کشور خواسته است از استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات بازرگانی خودداری کنند.

ناطقان: وزارت فرهنگ و اطلاعات افغانستان از ممنوعیت استفاده از زنان افغان در تبلیغات بازرگانی خبر داد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان از تمام رسانه‌های این کشور خواسته است از استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات بازرگانی خودداری کنند.

در خبرنامه این وزارت آمده است: آگهی‌های تجاری که در آن حضور مدرن بانوان صرفاً جنبه تزئینی داشته و از آن‌ها به عنوان ابزار کسب درآمد و شهرت استفاده می‌شود، در حقیقت تبلیغ تنزل جایگاه رفیع زن افغان است.

این نهاد در ادامه خبرنامه افزوده است: آگهی‌های تجارتی که کالای مادی را به قیمت تخریب فرهنگی و ترویج فرهنگ بی‌بندوباری تبلیغ می‌کند، افکار و اخلاق جوانان را به بیراهه می‌کشاند، نیز ممنوع است.

این وزارت از رسانه‌های افغانستان خواسته است که از انتشار این نوع آگهی‌ها خودداری کنند.

در افغانستان در سال‌های اخیر شماری معدودی از دختران در فیلم‌های تبلیغاتی حضور یافته‌اند.

شرکت‌های تبلیغاتی در جهان از مدل‌های زن برای تبلیغ و فروش کالاها به صورت گسترده استفاده می‌کنند و اکنون پس از حضور نیروهای خارجی در افغانستان و تلاش برای گسترش فرهنگ لیبرال دموکراسی غربی، شرکت‌ها و نهادهای تجاری در افغانستان نیز وارد این حیطه شده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین