کد خبر: ۸۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از انتشار کتابچه راهنمای فرهنگی با عنوان «شوق دیدار» برای زائران حج 96 خبرداد.
ناطقان: حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی افزود: این کتابچه ، شامل آداب سفر حج تمتع، برنامه‌های فرهنگی زائران، برنامه‌های قبل و هنگام سفر، توصیه‌های پزشکی و وظایف کارگزاران حج 96 است.
وی اظهار کرد: این کتابچه از 24 اردیبهشت ماه و در هنگام ثبت نام از طریق دفاتر و شرکت های زیارتی به زائران ارائه می‌شود و برای هر خانواده یک راهنمای فرهنگی زائران حج در نظر گرفته شده است که باید در هنگام ثبت نام در کاروان ها از دفاتر و شرکت های زیارتی تحویل بگیرند و حتما مطالعه کنند.
وی افزود: در بخش های پایانی این کتابچه، توصیه های پزشکی، وظایف کارگزاران حج، روحانیون کاروان ها، مسئولان فرهنگی هتل ها، مدیران کاروان و مدیران دفاتر زیارتی، معرفی کتاب ها و منابع برای مطالعه و لوازم سفر که هر کدام از حج‎گزاران باید آنها را همراه داشته باشند آمده است.
وی اظهار کرد:مدیران کاروان های زیارتی، می توانند این کتابچه ها را از دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان ها و یا در استان هایی که دفاتر نمایندگی وجود ندارد از سازمان حج و زیارت تحویل بگیرند که در آنجا دستورالعمل و میزان توزیع آورده شده است.
وی یادآور شد: شروع ثبت نام در کاروان های حج تمتع امسال بصورت همزمان در تمام استان ها از ساعت 9 صبح روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه 1396 به مدت پنج روز خواهد بود و کسانی که از تاریخ 23 فروردین تا 21 اردیبهشت ماه نسبت به ثبت نام اولیه در شعب بانک ملی با واریز مبلغ 10 میلیون تومان اقدام کرده اند، می توانند برای ثبت نام در کاروان های حج اقدام کنند.
بر اساس اعلام مسئولان حج و زیارت، امسال 86 هزار و 500 زائر ایرانی برای انجام مناسک حج از اوایل مرداد ماه راهی عربستان خواهند شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین