کد خبر: ۸۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از امدادرسانی به 444 نفر در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر خبر داد.
ناطقان:حسین احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به حادثه معدن آزادشهر اظهار کرد: این حادثه بزرگترین حادثه معدنی کشور طی 117 سال اخیر بود. این عملیات یکی از سریع ترین و با کیفیت ترین عملیاتی بود که توسط شورای مدیریت بحران استان انجام شد.

احمدی تصریح کرد: حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر ساعت 11:55 دقیقه به نیروهای ما اعلام شد و بلافاصله یک تیم ارزیابی از آزادشهر به منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه متخصصان ما بعد از وقوع حادثه غلظت گاز در ورودی تونل را 560 پی پی ام اندازه گیری کردند، گفت: غلظت گاز بیش از 3 پی پی ام مرگ آور است، به همین دلیل معدنکارانی که بدون اکسیژن برای نجات همکارانشان وارد تونل شده بودند، جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان عنوان کرد: در مجموع تعداد افراد حادثه دیده طی این مدت 444 نفر بوده که از این تعداد 382 نفر از افراد داخل معدن، کسانی که برای امداد رسانی وارد معدن شدند و کسانی که به هر دلیلی در منطقه حضور داشتند، مصدوم شده بودند.

احمدی تعداد معدنچیان جانباخته ای که به پزشکی قانونی منتقل شدند را 42 نفر اعلام کرد و افزود: 95 درصد جانباختگان این حادثه بومی منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه 79 نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند، اظهار کرد: 9 نفر از این افراد بوسیله بالگرد و 70 نفر دیگر بوسیله آمبولانس های هلال احمر و اورژانس 115 به مراکز درمانی گنبد کاووس و آزادشهر منتقل و تعداد زیادی از آنها به صورت سرپایی درمان شدند.

احمدی با بیان اینکه در این عملیات 22 تیم شرکت داشتند، تصریح کرد: 111 نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر شامل 89 نیروی عملیاتی و 22 پرسنل این جمعیت در منطقه حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: 21 دستگاه خودرو و یک فروند بالگرد این جمعیت با مجموع هفت سوتی پرواز، کار امدادرسانی در این حادثه را برعهده داشتند.

وی تاکید کرد: یک نفر از مدیران شعب شهرستان ها با 10 نیرو و 4 دستگاه آمبولانس و وانت تا زمانی که عملیات پاکسازی ادامه داشته باشد، در منطقه حضور خواهند داشت.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته سال گذشته جمعیت هلال احمر استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: خرید ساختمان اداری در شهرستان مراوه تپه، مجوز ساختمان اداری جدید در شهرستان  کلاله، مجوز ساخت پروژه اداری- امدادی-درمانی شهرستان علی‎آباد کتول، پیگیری تمکیل ساختمان ستادی-امدادی-درمانی شهرستان گرگان، راه اندازی رستوران هلال احمر و پیگیری باز پس ‎گیری املاک متعلق به هلال احمر در سطح کشور از جمله اقدامات شاخص در زمینه پشتیبانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه تخصیص یافته از سوی مدیریت بحران استانداری به جمعیت هلال احمر گلستان در سال 95 با رشد 700 درصدی نسبت به سال 94 مبلغ 396 میلیون تومان بوده است. در سال 94 اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان 530 میلیون تومان بوده است که این میزان در سال 95 به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسید. سال گذشته 1847 دواطلب جذب جمعیت هلال احمر استان شدند که از این تعداد 780 نفر زن و 1067 نفر مرد بودند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین