کد خبر: ۸۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
انصاری
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از عملکرد غیرمنصفانه صداوسیما در سالهای اخیر گفت: دولت یازدهم در یک مظلومیت رسانه ای بی سابقه قرار داشته و در طول سه سال و چند ماه گذشته در مقایسه با گذشته صدا و سیما هیچ گاه با دولت یازدهم همراهی نداشت.
ناطقان: حجت الاسلام مجید انصاری شامگاه شنبه در حسینه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان پاکدشت افزود: شما تمام باغات 400 ساله و 200 ساله شمال تهران را در این 10سال از بین بدره و به برج سازان دادید که طبقه سی ام آن را پنت هاوس هزار و 200 متری با استخر و پارکینگ و اسانسور اختصاصی بسازند و ماشین چند میلیاردی خود را نیز به آنجا منتقل کنند، آیا این برج ها به قول شما به 4 درصدی ها تعلق دارد یا 96 درصدی هایی که اعلام کردید .

معاون رئیس جمهوری افزود: امروز 450 هزار واحد مسکونی د ر تهران خالی است چرا که اکثر آنها در مناطقی ساخته شده که مردم توان خرید یک متر آن را با قیمت 20 میلیون تومان ندارند.

انصاری گفت: این دولت تعهداتی به ملت داشته است که بخشی از آن را صادقانه انجام داده وبرای بخش دیگر آن برنامه جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز به هیچ عنوان زمان آزمون و خطا نیست،افزود: امروز همه شما با استفاده از تلفن همراه و اینترنتی که دولت زیر ساخت آن را حتی در روستاها فراهم کرده به یک ستاد تبلیغاتی تبدیل شوید و آینده کشور را رقم بزنید .

انصاری گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار ایران از اینترنت و روستاهای بالای 15 خانوار از برق برخوردارند و 95 درصد پوشش لوله کشی گاز در روستاها توسعه داده شده و 9 هزار روستا گازدار شده است در حالی که در تاریخ 30 ساله گاز کشور این امر بی سابقه است.

وی تأکید کرد: مگر می توانیم سرنوشت کشور را از یک فرد مجرب چون آقای روحانی که شاگرد امام بوده، مرد انقلابی بوده ، مردم دفاع مقدس و کسی که لقب امام را به بنیانگزار جمهوری اسلامی داد، بازستانیم و به آدمهای تازه کاری که در این زمینه هیچ نمی دانند، بسپاریم.

وی افزود: روحانی یار آیت الله رفسنجانی و یار مردم بوده و 20 سال تجریه مجلس دارد و نمی توان سرنوشت کشور را از این فرد گرفت که با همت شما مردم ، این دولت به کار خود در دوازدهمین دوره ادامه می دهد.

**انتخابات بلوغ سیاسی یک ملت
انصاری گفت: انتخابات نشان دهنده آزادی یک ملت و حضورآنان در صحنه است.

وی برگزاری انتخابات در ایران همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است ولی در مقطع حساس کنونی که کشور در یک پیج مهم از تاریخ سیاسی خود قرار دارد اهمیت آن دوچندان خواهد بود.

وی افزود: مردم ایران در انتخابات 29 اردیبهشت با آراء خود انتخاب می کنند که کدام سمت و سو را برای کشور، زندگی و فرزندان و نسل های آینده انتخاب می کنند.

وی افزود: آنچه که تعیین کننده است، آرائی است که توسط مردم آزادانه وآگاهانه به صندوق ها ریخته می شود.

انصاری با اشاره به آیه شریفه قرآن که به ما فرمان می دهد که امانت ها را به اهلش بسپاریم، گفت: در زمان کنونی شاید بتوان گفت که هیچ امانتی مانند نحوه اداره کشور در چهار سال آینده از اهمیت ویژه برخوردار نیست.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: امروز سرنوشت ایران به عنوان امانت در دست مردم قرار گرفته و نباید این چنین تصور کرد که یک رای ما چه نقشی می تواند داشته باشد، تک تک آراء مردم حکم آجرها و خشت های زیربنای یک جامعه بزرگی به نام جمهوری اسلامی ایران است و همین آراء آینده را می سازد.

وی با تأکید بر لزوم حضور همه جانبه مردم در انتخابات گفت: همه افراد بایددر کنار صندوق رای در پیشگاه وجدان و خداوند متعال و آینده تاریخ حضور داشته باشند و بدانند که این رای باید به نام این فرد خاص (روحانی) از میان 6 کاندیدا نوشته و به صندوق انداخته شود.

معاون رئیس جمهوری گفت: اصل شرکت در انتخابات صرف نظر از نام کاندیدا، در این مرحله که کشور و منطقه ما در حال تهدید است و دشمنان خواب های آشفته برای ما دیده اند، مسئله ای مهم و حیاتی است و هر چه که مشارکت مردم افزایش پیدا کند به معنای قدرت ملی ما و حمایت مردم از نظام و کشور است.

**خودکفایی در تولید گندم
وی در ادامه با اشاره به اینکه خودکفایی گندم خواست رهبر معظم انقلاب در اجرای اقتصاد مقاومتی را محقق کرد، افزود:اقتصاد مقاومتی بر پایه تامین نان مردم محقق می شود چرا که مردمی که دستش برای نان دراز باشد نمی تواند نماد اقتصاد مقاومتی را به دوش بکشد.

انصاری با اشاره به خالی بودن سیلوهای گندم در هنگام آغاز فعالیت دولت یازدهم گفت: در ابتدای دولت یازدهم، ذخیره گندم کشور تنها کفاف 17 روز نیاز کشور را می داد و می بایست 6 و نیم میلیون تن از استرالیا و جاهای دیگر وارد کنیم و هر لحظه ممکن بود که دشمنان گلوی رزق مردم را با تحریم کردن، نفروختن و یا گران فروشی بفشارند.

وی گفت: در تولید شکر نیز کشور با مشکلات عدیده ای روبرو بود و سالانه 2 و نیم میلیون تن شکر وارد کشور می شد.

انصاری اظهار کرد: این دولت در اوج بی پولی ، تحریم و کاهش قیمت و صادرات نفت و با بدهی های انباشته شده از دولت قبل، به این دستور رهبری همت گمارد و به طور اصولی با تغییر در فصل کشت، نوع بذر و نوع آبیاری و توجه به کار علمی توانست کشور را به خودکفایی تولید گندم برساند.

وی گفت: امسال و سال گذشته کشور حتی یک دلار نیز برای خرید گندم پرداخت نکرد، دولت نه تنها 6 میلیون تن گندم وارد نکرد بلکه رسما آمادگی صادرات بیش از یک میلیون تن گندم مازاد کشور را اعلام کرد و ایران رسما به جمع کشورهای صادر کننده گندم پیوست ولی همه مشاهده کردند که در خصوص این موضوع نیز حتی یک برنامه 15 دقیقه ای هم تولید نشد.

معاون رئیس جمهوری افزود: اگر صدا و سیما با آقای روحانی و اندیشه اعتدال و اصلاح طلبی بد است، قهرمانان این میدان که کشاورزان و روستائیان بودند، آیا جا نداشت که صدا و سیما پینه دست کشاورزان را نشان دهد که اینها چطور با همت والا این کار بزرگ را انجام دادند.

**بی مهری صدا و سیما نسبت به دولت
وی ادامه داد: دولت یازدهم در یک مظلومیت رسانه ای بی سابقه قرار داشته و در طول سه سال و چند ماه گذشته در مقایسه با گذشته صدا و سیما هیچ گاه با دولت یازدهم همراهی نداشت.

انتصاری افزود: در گذشته برای یک کلنگ زنی که معلوم نبود آیا اجرا می شود، صداو سیما 15 دقیقه برنامه سازی می کرد ولی در این دولت و در هنگام جشن خودکفایی گندم که در تاریخ چندین ساله بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه بود و جا داشت یک هفته صدا و سیما به این مسئله مهم بپردازد، هیچ برنامه ای ساخته نشد.

معاون رئیس جمهور گفت : ماه گذشته در تاریخ 100 ساله صنعت نفت و گاز ایران یک رو یداد به یاد ماندنی بود و آن مهم، خودکفایی کشور در تولید گازوییل و بنزین با استاندارد یورو 4 بود .

وی افزود: ما درگذشته، از قبل تا بعد از انقلاب همواره وارد کننده بنزین و گازوئیل بودیم، در دولت گذشته آن چنان تحریم ها مشکل برای تامین سوخت ایجاد کرد که ناچار شدند پتروشیمی ها را وارد چرخه بنزینی کنند که به دلیل بالا بودن بنزن که از مواد سرطان زا است ، سلامتی مردم در معرض خطر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم با همت و سرمایه گذاری یک میلیارد و 700 میلیون دلاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس که تعطیل شده بود را تکمیل و راه اندازی کرد ولی مردم دیدند که صدا و سیما خبر این امر مهم را به نام پیمانکار ، قرارگاه خاتم الانبیا تمام کرد، آیا جا نداشت که نامی از دولت به عنوان کارفرما و تأمین کننده پول آورده شود.

انصاری افزود: وقتی که ایران در تولید گاز از قطر پیشی گرفت در اصل جشن ملی اجرای فرمان رهبری که تأکید فرموده بودند باید از میادین مشترک به اندازه همسایه ها برداشت کنیم ، با سرمایه گذاری دولت محقق شد آن وقت آقایان می گویند ما آثاری از برجام را نمی بینیم ، اگر تحریم ها برداشته نمی شد تا 10 سال دیگر نیز نمی توانستیم آن را راه اندازی کنیم زیرا بسیاری از تجهیزات و کمپرسورهای آن اجازه ورود به کشور را نداشت.

وی گفت: دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز کار بزرگی انجام داده است، بعد از انقلاب تا به امروز سابقه نداشت که در گستره ایران چنین طرحی به نفع محرومان و مستضعفان اجرا شود.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: آقایان مدام شعار ولایی سر می دهند و این دولت و همراهان آن را متهم به بی اعتنایی به نظرات رهبری می کنند، شعار دادن آسان است ولی اینکه انسان علی وار در میدان عمل کار کند جای تقدیر دارد.

انصاری گفت: در گذشته که دولت 700 میلیارد دلار پول بادآورده نفتی در اختیارش بود، رهبر معظم انقلاب دستور دادندکه بیماران به غیر از رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند ولی چه بسیار معلمانی که برای عمل قلب خود و فرزندش به ما مراجعه می کردند و این گونه اظهار می داشتند که برای درمان سه میلیون تومان پول اصلی و 7 میلیون تومان پول زیر میزی از ما می خواهند که یا باید قید سلامتی خود را می زدند و یا زندگی اقتصادی خود را نابود می کردند.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: این دولت در اوج نداری که صادرات نفت به یک میلیون بشکه کاهش یافته بود و قیمت نفت از 120 دلار به 30 دلار رسیده بود موفق شد تا طرح نظام سلامت را اجرا کند.

وی گفت: روز گذشته آقای رئیسی در مناظره اعلام کرد چرا حالا این کار انجام شد، باید گفت که سید بزرگوار این طرح از اول این دولت و به نفع محرومان اجرا شده است.

وی با اشاره به تقسیم بندی کشور به 4 و 96 درصدی توسط قالیباف گفت: هر چند که ما این تقسیم بندی را قبول نداریم ولی آن 4 درصدی که شما می گوئید که نیاز به طرح سلامت نداشتند، این طرح برای همان 96 درصدی بود که به قول شمااز محرومان کشورند.

وی افزود: 10 میلیون نفر در حاشیه شهرها و روستاها حتی یک بیمه نیز نداشتند که رییس جمهور از دکتر هاشمی و نوبخت خواست که کارهای لازم را انجام دهند و بااتکا به خداوند ، 11 میلیون نفر از افراد فاقد بیمه در این دولت صاحب بیمه شدند.

**دولت یازدهم دولت محرومان است
وی گفت: آیاکارهایی که در دولت انجام شد به نفع محرومان نیست که به آقای رئیسی لقب سید محرومان می دهند در صورتی که این دولت ، حقیقتا دولت محرومان است.

وی افزود: سال 92 که دولت یازدهم تشکیل شد، 4 هزار و 500 میلیارد تومان بابت خرید گندم تضمینی به کشاورزان که از محرومان جامعه هستند داده شد؛ ولی درسال گذشته دولت 14 هزار و 500 میلیارد تومان بابت خرید گندم تضمینی به کشاورزان پرداخت کرد.

انصاری اظهار کرد: در سال گذشته رکورد تولید شکر در تاریخ ایران شکسته شد و یک میلیون و 600 هزار تن شکر در داخل کشور تولید شد در حالی که به هیچ عنوان سطح زیر کشت افزایش پیدا نکرد و با تغیر زمان کشت از پائیزه به بهاره و با استفاده از شیوه های آبیاری نوین 10 درصد در مصرف آب صرفه جویی شد.

وی افزود : می گویند چرا در آستانه انتخابات، پول مستمری بگیران کمیته امداد را سه برابر کردید، آقای رئیسی دولت پیشنهاد داده بود و مجلس به تازگی آن را تصویب کرد؛ ضمن این که پول به تدریج در اثر به ثمر رسیدن برجام وارد کشور شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: دولت هنوز نتوانسته از زیر بار آوار اقتصادی که دولت قبلی مورد حمایت شما به کشور تحمیل کرده بود، خارج شود.

وی افزود: بدهی های سنگینی که به دولت ارث رسیده بود تازه تسویه شده است، وزارت نیرو در ابتدای تشکیل دولت 22 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و بخش خصوصی بدهکار بود و نیروگاه های کشور به خاطر دیون دولت، تک تک به جاهای مختلف نظیر تأمین اجتماعی ، بنیاد شهید و وزارت دفاع واگذار شده بود، وزارت نیرویی به آقای روحانی تحویل دادند که تمام اقساط اوراق مشارکتش برای این دولت مانده بود.

وی گفت: در حوزه مسکن مهر ،دولت قبل 42 هزار میلیارد تومان اعتبارات مسکن مهر را از طریق بانک مسکن و از بانک مرکزی قرض گرفته بود و به ارث برای دولت یازدهم با قرض صد درصدی با دو میلیون واحد نیمه تمام که آب و برق و امکانات مورد نیاز دیگر را نیز نداشت، باقی گذاشت.

وی تصریح کرد: 42 هزار میلیارد تومان به اندازه کل بودجه عمرانی سال گذشته کشور است.

انصاری گفت : بعضی از دیون ایثارگران از سال 86 باقی مانده بود که این دولت قانون جامع ایثارگران را اجرایی کرد و نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان مطالبات خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان را در قالب این طرح با افتخار پرداخت کرد چرا که اعتقاد ما بر این است که هر چه داریم به واسطه از خودگذشتگی ایثارگران به دست آمده است.

وی اظهار کرد: در حوزه هسته ای سنگ بزرگی را جلوی پای این ملت انداخته بودند و اقتصاد ، نظام بانکی، کشتیرانی ، مراودات ، مبادلات ما با دنیا با تحریم ها زمین گیر شده بود و از همه مهمتر موج ایران هراسی در جهان راه افتاده بود.

انصاری گفت: نام ایران که در جهان می آمد می گفتند اینها جنگ طلب و درصدد تولید بمب اتمی هستند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به کار بدون فایده تیم مذاکره کننده دولت قبل گفت: هیأت مذاکره کننده پیشین در هر بازگشت از مذاکره اعلام می کرد که ما در مذاکرات پیروز شدیم ، در حالی که آنها اصلا مذاکره نمی کردند و به جای آن برای غرب رجز خوانی می کردند، کاری که سبب شد 12 تحریم بر ایران تحمیل شود ، همان تحریم هایی که آنان می گفتند در زندگی مردم ما اثری ندارد و کاغذ پاره است کار را به جایی رساندکه دولت فخیمه گذشته حتی با پول نقد نیز نمی توانست کالاهای مورد نیاز را خریداری کند.

وی افزود: دولت قبل 2 میلیارد و 400 میلیون دلار پول نقد را به بابک زنجانی، فردی ناشناس و بی هویت داد که مثلا تحریم ها را دور بزند و او ، اصل و فرع پول را با هم از بین برد، آن وقت می گویند ما برخورد قاطع کردیم ، اصلا صد بار او را اعدام کنید ، این کار به چه درد مردم می خورد.

انصاری گفت: در دولت قبل برای خرید قطعات هواپیما مجبور بودند که ده ها شرکت در کانادا ، مالزی ، چین و دوبی راه اندازی کنند تا یک قطعه را با چندین برابر قیمت دور سر دنیا چرخانده و دزدانه وارد کشور کنند تا هواپیماها زمین گیر نباشند.

وی افزود: همین وضع را برای دارو داشتیم که با چه مشکلاتی مواجه بودیم ، دولت یازدهم این سنگ بزرگ را برداشت و تیم دیپلماسی مانند سرداران دفاع مقدس به میدان مبارزه رفت و پیروز برگشت.

** تحقق حق برخورداری از انرژی هسته ای در دولت یازدهم
وی افزود: هر بار که دکتر ظریف با این همه مجاهدت وارد کشور می شد، دلواپسان همایش ' برجام هیچ ' می گذاشتند و بعضی از نمایندگان نیز هر روز ایشان را به مجلس می کشاندند و با بدترین الفاظ با وی صحبت می کردند در صورتی که تیم مذاکره کننده برای آن که خطوط قرمز مد نظر رهبر ی را رعایت کنند، چندین ماه مذاکرات را به طول کشاندند تا دستورات رهبری عملی شود.

وی تأکید کرد: ما امروز رسما وارد باشگاه هسته ای جهان شدیم و تولید اورانیوم می کنیم ، ما که نمی خواستیم بمب اتم تولید کنیم ، امروز کشور رسما کیک زرد می خرد ، غنی می کند و به دنیا می فروشد.

وی بیان کرد: ایران امروز رسما آب سنگین را در اراک مدرن تر از قبل تولید می کند و به بازار جهانی و به خود آمریکا می فروشددر حالی که فردو ، نظنر و اراک با قدرت به کار خود ادامه می دهد.
معاون رئیس جمهور گفت : آن شعار انرژِی هسته ای حق مسلم ماست توسط این دولت و با تصویب شورای امنیت محقق شد .

وی افزود: وعده دادن بسیار آسان است ، ما که ظرف دو سال گذشته سالانه 650 هزار شغل ایجاد کردیم می دانیم تولید یک شغل چقدر زحمت دارد و سرمایه می خواهد ، سه میلیون بیکار از دولت قبل به ما ارث رسید و یک میلیون و 200 هزار نفر سالانه به آن اضافه شد ، دولت هیچ گاه دست روی دست نگذاشت و با فراهم کردن بستر سرمایه گذاری ، شغل پایدار در کشور ایجاد کرد.

انصاری تأکیدکرد: اولویت اصلی این دولت در دوره بعد، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تحصیل کرده و فرزندان من و شماست .

وی گفت: دولت در سال های اخیر واحدهای خودروسازی و کشاورزی که زمین گیر شده بود را نجات داده است. نسبت به معلمان بی تفاوت نبوده و با همه نداری و بی پولی میانگین دریافت معلمان که تا سال 92 ، یک ملیون و 200 هزار تومان بود را به 2 میلیون و 500 هزار تومان در سال 95 رساند که باید این میزان نیز ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دولت به جای وعد های نادرست ، برنامه ریزی درست کرده، افزود: محاسبات برای سهام عدالت انجام شد و سهام 50 هزار نفر از افراد واجد شرایط ، به ارزش هر سهم 10 میلیون تومان ارزش گذاری شد که با ارتقای سطح تولید، ارزش این سهام نیز افزایش می یابد.
وی گفت: امروز مردم باید تصمیم بگیرند. این ساختمان بزرگی را که دولت احداث آن را شروع کرده و نیمه تمام است را رها کند و اداره کشور را به کسانی بسپارد که هیچ تجربه ای در این حوزه ندارند یا دولت با قدرت به کار خود ادامه دهد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین