کد خبر: ۸۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن اراک، ملایر و کرمانشاه به طول 174 کیلومتر، تا پایان تابستان به بهره برداری خواهد رسید.
ناطقان: خیرالله خادمی بعدازظهر امروز یکشنبه 24 اردیبهشت در حاشیه افتتاح ایستگاه راه آهن ساوه در جمع خبرنگاران گفت: پس از بهره برداری از راه آهن تهران – همدان، افتتاح دو ایستگاه اصلی این خط شامل ساوه و همدان در دستور کار قرار گرفت که ایستگاه همدان در همان روز بهره برداری از خط آهن افتتاح شد و امروز نیز ایستگاه راه آهن ساوه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به مساحت ایستگاه راه آهن ساوه را 15 هکتار و سطح زیربنای آن را 5 هزار متر مربع عنوان و اظهار کرد: هزینه ساخت این ایستگاه 20 میلیارد تومان بوده که در قالب پکیج طرح راه آهن تهران- همدان قرار داشت.

وی با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه علاوه بر ساخت محور راه آهن تهران – همدان موظف به ساخت 143 هزار متر مربع ساختمان به عنوان ایستگاه نیز هست، افزود: یکی دیگر از برنامه های امروز افتتاح قسمت اول ریل اراک- ملایر – کرمانشاه است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی قطعه ملایر- فیروزان به طول 67 کیلومتر به بهره برداری می رسد. همچنین ادامه این خط تا کرمانشاه و مرز خسروی به طول 174 کیلومتر باقی مانده که تا پایان تابستان این میزان نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

خادمی گفت: هزینه این 67 کیلومتر راه آهن ملایر- فیروزان را 250 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: ساخت ایستگاه فیروزان نیز 22 میلیارد تومان و مساحت آن 17 هکتار است. سطح زیربنای ایستگاه فیروزان 6 هزار و 900 متر مربع برآورد می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی 85 درصد از زیرسازی راه آهن ملایر به فیروزان در دولت قبل و 15 درصد زیرسازی باقیمانده و صد درصد ریل گذاری آن در دولت یازدهم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص خرید ریل از ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته از خط تولید ریل در این شرکت بازدید کردم که تکمیل نشده بود و قرار بود تا آخر شهریور سال گذشته به بهره برداری برسد که این موضوع به تاخیر افتاد. الان نیز تولید آزمایشی ریل ملی در ذوب آهن اصفهان راه اندازی شده است که قرار است همه تولیدات آن در طرح های ساخت راه آهن مصرف شود.

وی در خصوص انتقال ایستگاهها از خارج شهرهای مورد نظر برای ساخت راه آهن به داخل این شهرها گفت: 5 شهر رشت، همدان، کرمانشاه، سنندج و ارومیه که می بایست امسال به شبکه ریلی متصل شوند همگی قرار بود ایستگاهها در فاصله 10 تا 15 کیلومتری این شهرها ساخته شود .

وی اضافه کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی تصمیم گرفتیم این ایستگاهها را به داخل شهرها منتقل کنیم. بخصوص ایستگاههای مسافری. این موضوع در خصوص شهرهای رشت، ارومیه و همدان نهایی شده و ایستگاههای مسافری سنندج و کرمانشاه نیز به زودی جانمایی خواهند شد. ضمن اینکه هزینه تملک ایستگاههای قطار در داخل شهرها بسیار بالا است. به عنوان مثال راه آهن تهران – همدان هزینه ریل گذاری آن 970 میلیارد تومان بود اما هزینه انتقال ایستگاه همدان از 15 کیلومتری این شهر تا داخل شهر همدان که در محوطه ترمینال مسافری اتوبوسرانی این شهر جانمایی شده 300 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین