کد خبر: ۸۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رای به دکتر روحانی در سیستان و بلوچستان حدود ۱۷ درصد در مقایسه با ۵۷ درصد متوسط کشوری بالاتر است.
ناطقان: علی اوسط هاشمی در نشست خبری افزود: این حضور تداعی‌بخش حضور مردم در سال‌های ابتدای انقلاب بود و مایه  افتخار که پس از گذشت حدود 40 سال از عمر پربرکت انقلاب چنین مشارکتی در انتخابات را شاهدیم که نشان دهنده آزادی در انتخابات ایران است.

استاندار در ادامه گفت: بالاترین میزان رای به دکتر روحانی در سیستان و بلوچستان متعلق به سیب و سوران با 97.94 درصد و کمترین میزان رای متعلق به نیمروز با 29 درصد است.

هاشمی به آمار مطلوب مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: حدود یک‌میلیون و 600 هزار نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد یک‌میلیون و 213 هزار و 203 نفر در انتخابات مشارکت داشتند که چیزی معادل 75.41 درصد از جمعیت واجدان شرایط را در بر می‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: 875 هزار و 398 نفر معادل 73.2 درصد از مجموع شرکت کنندگان در انتخابات استان به آقای روحانی و 313 هزار و 985 نفر معادل 26.19 درصد از مردم استان نیز به آقای رئیسی رأی دادند.

وی ادامه داد: این میزان مشارکت در استان بسیار حائز اهمیت است و این مشارکت در یک استان مرزی با ترکیب جمعیتی خاص نشان‌دهنده دلدادگی و عشق مردم به نظام و بهترین ضامن برای امنیت پایدار است.

هاشمی اضافه کرد: مردم استان ما از دیگر استان‌های مرزی کشور در زمینه مشارکت در انتخابات پیشتاز هستند و در پاسخ به این مشارکت گسترده می‌طلبد با تمام توان به این مردم خدمت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت حداکثری روستاییان در سطح استان سیستان و بلوچستان ثابت کرد که فاصله ای بین اقشار روستایی با دیگر نقاط کشور وجود ندارد و همگان در تعیین سرنوشت این کشور مشارکت خواهند کرد.

استاندار خاطر نشان کرد: انتخابات رونمایی از نگاه هاس و تنوع نوع مطالبات را مشخص می کند .

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راهیابی 415 بانوی استان به پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و مقایسه آن با دوره قبلی، نشان از تقویت نگاه به این قشر در دولت تدبیر و امید دارد.

هاشمی تصریح کرد: 185 نفر از بانوان استان موفق به عضویت در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شدند که با توجه ویژه دولت به تقویت سطح حضور این قشر در اجتماع بدور از تعصبات و تبعیض بعد از گذشت چهار سال شاهد افزایش چشمگیر این آمار هستیم.

وی افزود: بالاترین میزان بانوان راه یافته به شوراهای اسلامی سیستان و بلوچستان به خاش با 131 نفر اختصاص دارد.

هاشمی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در منطقه سیستان، گفت: جوسازی رسانه‌های مخالف دولت در رابطه با منطقه سیستان زیاد است وگرنه تاکنون هیچ دولتی به‌اندازه دولت یازدهم در منطقه سیستان خدمت‌رسانی نکرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه تاکنون تمام مراحل مقدماتی جهت راه‌اندازی کارخانه لاستیک‌سازی زابل انجام شده و پروژه احداث این کارخانه به‌زودی وارد فاز علمیاتی می‌شود.

وی به اقدامات دولت در زمینه حل معضلات ناشی از "ریزگردها" در منطقه سیستان اشاره کرد و اظهار داشت: برای حل معضلات ریزگرد در سیستان ابتدا باید توان آبگیری را در منطقه سیستان افزایش دهیم تا اگر آبی از افغانستان به سیستان وارد شد نگران ایجاد سیل در شهرهای این منطقه نباشیم.

هاشمی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به افغانستان، توافق شد 5 کمیسیون مشترک میان ایران و افغانستان تشکیل شود که یکی از این کمیسیون‌ها، کمیسیون آب است که می‌تواند باب گفتگوی ما را در زمینه پیگیری حق‌آبه باز کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سندهای لازم جهت مقابله با بحران ریزگردها در منطقه سیستان تهیه شده، ادامه داد: تاکنون 3 سند مطالعاتی "مدیریت بر منابع آب، احیای بخشی از تالاب هامون و مهار کانون‌های طوفان شن" تهیه شده و در حال آماده‌سازی برش اجرایی این سندها هستیم.

وی تأکید کرد: در مدت باقی‌مانده حضورم در سیستان و بلوچستان، همه تعهدات خود به مردم استان را عملی می‌کنم و ناسپاسی عده‌ای مرا از خدمت بازنمی‌دارد. 4 سال اول حضورم در این استان به ایجاد ثبات و آرامش اختصاص یافت بنابراین در 4 سال دوم که به آرامش و ثبات رسیده‌ایم، آهنگ خدمت‌رسانی در استان سریعتر می‌شود و قویتر از گذشته پیگیر مطالبات مردم استان خواهیم بود.

هاشمی ضمن انتقاد از ارتباط ضعیف برخی از نمایندگان استان با مجموعه استانداری، تصریح کرد: رسانه‌ها از نماینده مخالف دولت در سیستان سؤال کنند که "آیا تاکنون جلسه‌ای برای هم‌افزایی و کمک به سیستان با ما داشته است؟"، نمایندگان استان می‌توانند در زمینه حل مشکلات مردم استان از ما پشتیبانی کنند و ما نیز در این زمینه از آنها انتظار داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: درد مردم، درد مشترک ماست و اگر درخواست یا نامه‌ای از جانب نمایندگان در راستای حل مشکلات مردم به ما برسد بی‌شک آن را در حد توان تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنیم.

وی تأکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان در سخت‌ترین شرایط اعتراضی ندارند و این امر ما را در خدمت‌رسانی مصمم‌تر می‌کند، چرا که خود را مدیون این مردم می‌دانیم و تصمیم دارم تا زمانی که مجبور به ترک سیستان و بلوچستان نشوم، در این استان خدمت کنم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین