کد خبر: ۸۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
همانند سال‌های گذشته، افزایش میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصدی شهریه مهدهای کودک امسال نیز اعمال خواهد شد.
ناطقان: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مسئولان سازمان بهزیستی کشور، در حال حاضر ۱۷ هزار مهد کودک، مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی کشور دریافت کرده اند.

از تعداد ۱۷ هزار مهد کودک مجوز دار کشور، ۷ هزار و ۵۰۰ مهد، روستا مهد بوده، هزار و ۲۰۰ مهد در حاشیه شهر‌ها فعالیت می‌کنند و مابقی مهد کودک‌های شهری هستند.

هر سال طی ماه‌های خرداد تا شهریور ماه، شهریه جدید مهدهای کودک اعلام می‌شود و بدون شک در سال ۹۶ نیز افزایش شهریه مهدهای کودک را شاهد خواهیم بود.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان بهزیستی کشور، افزایش شهریه مهدهای کودک حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود و این افزایش بر مبنای شرایط مهدهای کودک اعمال می‌شود.

محمد نفریه، مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در این رابطه می‌گوید: مقرر شده تا پایان خرداد، شرایط افزایش شهریه مهدهای کودک مشخص شود.

وی می‌افزاید: این افزایش‌ها رقمی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود و رقم دقیق آن زمان نهایی شدن تصمیمات، اعلام خواهد شد.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در رابطه با بیشترین میزان شهریه اخذ شده از خانواده‌ها می‌گوید: بیشترین شهریه اخذ شده، شامل خانواده‌های نوزادان شیرخوار می‌شود، زیرا نگهداری شرایط نگهداری از این نوزادان متفاوت‌تر از سایر گروه‌های سنی است.

بدون شک با توجه به شرایط هر منطقه، میزان افزایش واحدی در سراسر کشور از سوی سازمان بهزیستی کشور در نظر گرفته نمی‌شود و در هر منطقه متناسب با شرایط همان منطقه، این افزایش‌ها اعمال خواهد شد.

همچنین خانواده‌های روستایی که قصد دارند کودکان خود را در روستا مهد‌ها ثبت نام کنند نیز رقمی را پرداخت نخواهند کرد.

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این باره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می‌گوید: حضور کودکان در روستا مهد‌ها هزینه‌ای را برای خانواده‌ها در پی ندارد ضمن اینکه در برخی از روستا مهدهای کشور نظیر روستا مهدهای شهرهای محروم ایلام، آذربایجان غربی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، قم، اردبیل و سیستان و بلوچستان یک وعده غذای گرم نیز به کودکان ارائه می‌شود.

وی می‌گوید: این کار با هدف کاهش سوء تغذیه و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به کودکان مناطق محروم و روستایی در دستور کار قرار گرفته است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین