کد خبر: ۸۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» فهرست نامزدهای این دوره‌اش را اعلام کرد.
ناطقان: «اسکرین دیلی» نوشت: پنجاه‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» که از ۳۰ ژوئن تا هشتم جولای (9 تا 17 تیر ماه ) در جمهوری چک برگزار می‌شود، اسامی نامزدهای بخش‌های مختلف‌اش را از جمله بخش رقابتی اصلی اعلام کرد.

در بخش رقابت اصلی که برنده آن گوی بلورین فستیوال را به خانه خواهد برد، ۱۲ اثر برگزیده شدند که در میان آن‌ها آخرین فیلم «کرزیستوف کراوتس» کارگردان لهستانی که سال ۲۰۱۴ درگذشت، نیز دیده می‌شود.

«آریتمی» به کارگردانی «بوریس خلبنیکوف»، «خبر داغ» به کارگردانی «یولیا رویگنا» از رومانی و «کیک‌پز» به کارگردانی «اوفیر رائول‌گرایتزر» و «جنگجوی صلیبی کوچک» کاری از «واسلاو کادرنکا» از جمله نامزدهای این بخش هستند.

دیگر آثار برگزیده در بخش رقابت اصلی جشنواره «کارلووی واری» ۲۰۱۷ «خط» ساخته «پیتر ببژاک»، «همکاری» به کارگردانی «نیکولاس سیلهول»، «بیشتر» به کارگردانی «اونور سایلاک»، «تغییر را ادامه بده» به کارگردانی «راشل اسرائیل» از آمریکا، «خیبولا» به کارگردانی «جورج اوواش‌ویلی» فیلمساز مطرج گرجستانی، «مردها گریه نمی‌کنند» ساخته «آلن درلجویک»، «پرندگان در کیگالی آواز می‌خوانند» ساخته مشترک «جوآنا کاس-کراوتس» و «کرزیستوف کراوتس» و «جاده لالنگ» به کارگردانی «کارما تاکاپا» از هند هستند.



پیش از این اعلام شده بود «کن لوچ» کارگردان انگلیسی برنده دو جایزه نخل طلا جایزه گوی بلورین افتخاری جشنواره فیلم «کارلووی واری» 2017 را به خاطر نقش قابل‌ ملاحظه در سینمای جهان دریافت می‌کند.

در این دوره همچنین سالگرد ۱۰۰ سالگی «بردکا»، فیلمبردار چک را با نمایش فیلم «لیموناد جو» به همراه گلچینی از فیلم‌های کوتاه او جشن گرفته خواهد شد.

از برنامه های دیگر این فستیوال می‌توان به اعطای جایزه رییس «کارلووی واری» به «واچلاو ورلیچکن» نویسنده و کارگردان مطرح که آثاری چون «چه کسی می‌خواهد جسی را بکشد؟»، «شما یک بیوه هستید، قربان!» و «دختر جاروسوار» را در کارنامه‌اش دارد، اشاره کرد.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین