کد خبر: ۹۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان سمنان با بیان اینکه مراکز مشاوره در زمينه‌هاي روان‌شناختي و خانوادگي- حقوقي و انتظامي، مددكاري اجتماعي و روان سنجي به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهند از دخالت والدین به‌عنوان مهمترین عامل اختلاف زوج‌ها در سال‌های آغازین زندگی مشترک آنها خبرداد.
ناطقان: حسين پيوندي به تشريح چگونگي ارائه خدمات مشاوره و مددكاري در نيروي انتظامي پرداخت و اظهار کرد:‌ از ابتداي امسال تا پايان خرداد ماه 841 نفر از اقشار مختلف با مراجعه به اين مراكز از اين خدمات بهره‌مند شده‌اند.

وي با بيان اينكه بيش از 502 نفر از مراجعان داراي مشكلات خانوادگي بوده‌اند، افزود: بدرفتاري جسمي و عاطفي، روابط سرد و خشک، ناهمگوني اجتماعي و فرهنگي، پايبند نبودن زوجين به تعهدات اخلاقي، دخالت خانواده‌ها و اعتياد از مهمترين دلايل بروز اين مشكلات است.

اين مقام انتظامي افزود: از ابتداي امسال 515 فقره پرونده به پنج واحد مشاوره و مددكاري كلانتري‌هاي استان نيز ارجاع شده كه از اين تعداد، 300 فقره با زحمات و تلاش مستمر این كارشناسان به مصالحه انجاميده است.

سرهنگ پيوندي ادامه داد: با توجه به تاثير بسزاي جلسات مشاوره گروهی و استقبال مردم از اين برنامه، از ابتدای امسال، 92 جلسه مشاوره فعال برای اقشار مختلف جامعه برای 6 هزار و 416 نفر به خصوص در مدارس، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی به صورت رایگان برگزار شد.

اين مسئول انتظامي در ادامه به دوران شروع زندگی مشترک زوجین اشاره و با تاکید بر دخالت نكردن خانواده‌های اصلی در این دوران، افزود: در شروع زندگی برخی از زوجین جوان به دلایل واهی و مشاوره اشتباه برخی والدین، سعی در به دست آوردن عرصه قدرت و به کرسی نشاندن حرف خود دارند که در این بین برخی از مردان اقدام به ضرب و شتم، هتک حرمت و اعمال قدرت می‌کنند.

وي ادامه داد: برای بسیاری از خانم‌ها این رفتار قابل تحمل نبوده و از طریق ترک زندگی مشترک و جدایی موجب فروپاشی کانون خانواده شده و متاسفانه از سوی بسیاری از بزرگتر ها و والدین اصلی مورد حمایت قرار مي‌گیرد.

به گفته معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در این بین لازم است زوجین با مراجعه زودهنگام و قبل از هرگونه تصمیم‌گیری عجولانه به مراکز تخصصی مشاوره و طرح مشکل خود اقدام به حل و فصل اختلافات و اخذ راهکارهای مناسب در زندگی زناشویی خود کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین