کد خبر: ۹۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
ماده قانونی ترک انفاق می‌گوید: ترک انفاق بعنوان یکی از جرایم بر ضد حقوق و تکالیف خانوادگی در ماده ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی جرم‌انگاری و مجازاتی از سه ماه و یک روز تا پنج ماه حبس برای آن در نظر گرفته شده است.
ناطقان: ترك انفاق بعنوان يكی از جرايم بر ضد حقوق و تكاليف خانوادگي در ماده 642 قانون مجازات اسلامي جرم‌انگاري و مجازاتي از سه ماه و يك روز تا پنج ماه حبس براي آن در نظر گرفته شده است. ‌ حسب مقررات اين ماده: <هركس با داشتن استطاعت مالي، نفقه زن خود را در صورت تمكين ندهد، يا از تأديه نفقه ساير اشخاص واجب النفقه امتناع نمايد دادگاه او را از سه ماه يك روز تا پنج ماه حبس محكوم مي‌نمايد.>

 ماده 1107 قانون مدني در تعريف نفقه زن اشعار مي‌دارد، <نفقه عبارت است از همه نيازهاي متعارف و متناسب با وضعيت زن از قبيل مسكن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزينه‌هاي درماني و بهداشتي و خادم در صورت عادت يا احتياج به واسطه نقصان يا مرض«همچنين ماده 1204 قانون مدني در تعريف نفقه اقارب آورده است: <نفقه اقارب عبارت است از مسكن و البسه و غذا و اثاث‌البيت بقدر رفع حاجت با در نظر گرفتن درجه استطاعت منفق»
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین