کد خبر: ۹۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
در حالی که بیش از یک هفته از آزادسازی موصل می‌گذرد، نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته در تماسی تلفنی با همتای عراقی خود پاکسازی این شهر را تبریک گفت.
ناطقان:‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ‌ ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، بر حمایت این کشور از حفظ وحدت و یکپارچگی عراق تاکید کرد.

 
دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد ترزا می‌ در گفتگوی تلفنی با حیدر عبادی گفت حمایت انگلیس از دولت عراق و نیروهای امنیتی این کشور به ویژه در زمینه تجهیز و آموزش آنان ادامه خواهد داشت.
 
او به حیدر عبادی گفت: «ما از وحدت و یکپارچگی عراق حمایت می‌کنیم و هر اقدامی که به وحدت این کشور آسیب بزند برای ما پذیرفتنی نیست و ما خواهان عراقی واحد، امن و باثبات برای همه شهروندان عراقی هستیم».
 
بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، ترزا می‌در گفتگو با حیدر عبادی پیروزی‌های اخیر نیروهای امنیتی عراق، آزاد سازی شهر موصل و شکست گروه داعش در این شهر را تبریک گفت و شجاعت عراقی‌ها و نیروهای امنیتی این کشور در مقابله با گروه داعش را ستود».
 
حیدر عبادی نیز در این گفتگوی تلفنی از ترزا می و رویکرد کشورش در حمایت از عراق تشکر کرد.
 
او افزود عراق شکست سنگینی به تروریست‌های داعش وارد و توان آنان را در جذب تروریست‌ها تضعیف کرد و این کار با شجاعت و جانفشانی ملت عراق، همکاری ساکنان شهرهای آزاد شده و استقبال خوب مردم این شهر‌ها از نیروهای عراقی به دست آمد.
 
نخست وزیر عراق در ادامه بر عزم دولت در ادامه عملیات آزادسازی بقیه مناطق تحت اشغال داعش و حمایت از ارتقای توان نظامی نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد.
 
حیدر عبادی دیروز در کنفرانس خبری در بغداد برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان در سپتامبر آینده را غیرقانونی خواند و تاکید کرد جدایی اقلیم کردستان از عراق به نفع کرد‌ها نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین