کد خبر: ۹۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
وزیر امور خارجه کشورمان در توضیحات خود درباره نقض صریح برجام گفت: در این توافق عبارت عدم اجرای جدی برجام وجود دارد که در آن صورت انتخاب اجرای بند 36 برجام و خروج کلی و جزئی از تعهدات برجام موجود است. ما معتقدیم که اکنون نزدیک به این وضعیت نیستیم.
ناطقان: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به نیویورک سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما درباره اقدام اخیر واشنگتن برای تحریم 18 فرد و نهاد ایرانی گفت: انواع بدعهدی‌ها و نقض‌ها (از سوی آمریکا) وجود دارد اما نقض‌هایی هست که از نظر برجام و از نظر اعضای مختلف برجام همانطور که در این توافق آمده می‌تواند به عنوان نقض صریح یا به عبارت برجام عدم اجرای جدی برجام(significant non-performance)  تعبیر شود.

ظریف ادامه داد: در این صورت انتخاب اجرای بند 36 برجام و خروج جزئی و کلی از تعهدات برجام موجود است. این تصمیمی است که باید توسط عالی‌ترین مقامات کشور و هیأت نظارت گرفته شود. البته ما معتقد نیستیم که شرایط کنونی نزدیک به این وضعیت است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین