کد خبر: ۹۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
ملک بن سلمان پادشاه عربستان امور کشور را به محمد بن سلمان ولیعهد خود سپرد.
ناطقان: شاه عربستان سعودی پیش از رفتن به تعطیلات تابستانی در مغرب، اداره امور عربستان را به پسر و ولیعهدش واگذار کرد.
دربار عربستان سعودی با صدور بیانیه ای اعلام کرد سلمان بن عبدالعزیز از امروز برای تعطیلات از عربستان خارج می شود.
در این بیانیه به نقل از ملک سلمان آمده است: با توجه به اراده خود برای سفر به خارج عربستان، اداره امور کشور و رسیدگی به وضع مردم را در دوره حضور نداشتن مان در عربستان، به محمد بن سلمان ولیعهد واگذار کردیم.

پیش از این فعال توئیتری و افشاگر اسرار خاندان حاکم عربستان سعودی از احتمال کناره گیری پادشاه عربستان در روزهای آینده خبر داده بود .
مجتهد روز جمعه در حساب توئیتری خود نوشت سفر سلمان بن عبدالعزیز به مغرب برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود 3 روز به تعویق افتاده است.
مجتهد نوشت: احتمالا شاه عربستان قبل از رفتن به مغرب، به نفع پسرش از قدرت کناره گیری‌ کند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز سه روز پیش نوشت: پیش بینی های دیپلمات ها ومقامات عربستانی و عربی بر اساس اطلاعات درز کرده از منابع قدرت در این پادشاهی، حاکیست سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان به دلیل وضع جسمانیش آماده کناره گیری از پادشاهی به سود پسرش در سپتامبر (شهریور) آینده است.
این خبرگزاری روسی افزود: یک منبع از کاخ پادشاهی سعودی که از او تحت عنوان مجتهد یاد شده،در توییتر خود با اشاره به  صندوق سیاه اسرار خاندان سعودی گفت که ملک سلمان در این ماه با صدور بیانیه ای کناره گیری خود را از تخت پادشاهی به نفع محمد بن سلمان فرزند ولیعهد خود را اعلام می کند که احتمالا این بیانیه در سپتامبر ( شهریور) منتشر شود.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد عزل شده این پادشادهی اعلام کرد عملیات ارتقای محمد بن سلمان به ولیعهدی به جای نایف هنگامی آغاز شد که محمد بن سلمان روابط خود را با جرد کوشنر داماد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مشاور سیاسی وی‘ در سفر ترامپ به ریاض تقویت کرد.
این منبع افزود: در صورت برداشته شدن این گام‘ ملک سلمان راهی را خواهد رفت که حمد بن خلیفه امیر سابق قطر آن را طی کرد و از تخت پادشاهی به سود پسرش تمیم بن حمد عقب نشینی کرد.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین