کد خبر: ۹۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در جلسات بین‌المللی اتفاقی که معمولی است دیدارها است.
ناطقان: محمدجواد ظریف پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره دیدارش با وزیر خارجه عربستان اظهارداشت: در جلسات بین‌المللی در سازمان‌های بین‌المللی اتفاقی که معمولی است دیدارهاست؛ دیروز در مراسم ناهاری که قرار بودیم برگزار شود باعادل الجبیر به طور اتفاقی دیدار کردیم، در جمهوری اسلامی گرچه با بسیاری از سیاست‌های عربستان اختلاف داریم اما سیاست‌ ما این است که باید با همسایگان خود رابطه مناسب بر اساس رابطه متقابل داشته باشیم.

وی تصریح‌کرد: تاکید ما بر ارتباط با همسایگان است اولویت‌ ما در دولت دوازدهم ارتباط با همسایگان ابراولویت خواهد بود.

ظریف درباره برجام نیز گفت: اقدامات مختلفی در هیأت نظارت مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، اولین برخوردها تصویب مصوبه مجلس شورای اسلامی جهت اقدام متقابل است.

وزیر مور خارجه ادامه داد: وزارت امور خارجه همیشه همراه و کنار مجلس بود ماده 36 و 37 در جای خود استفاده خواهد شد. اقدامات مختلفی از جمله اقدامات حقوقی، سیاسی و سازمان انرژی اتمی را در اولویت داریم.

وی افزود: ماندگارترین و مهم‌ترین کار در حوزه سیاست پایان دادن به ایران هراسی که از سوی اسرائیل و آمریکا صورت گرفته است بوده ایران در طی این 4 سال در معادلات بین‌المللی وارد شده و ایران حضور مؤثری را در منطقه داشته امروز با همه دنیا ارتباط داریم و با 5 قاره جهان در ارتباط هستیم.

ظریف یادآور شد:‌ حضور ایرانیان ساعت‌ها در صف انتخابات ریاست جمهوری که نشانه همبستگی ایرانیان در سطح جهان می‌باشد، این از اقدامات و توفیقات دولت یازدهم بوده است؛ آمریکا تلاش کرده تا ایران را از بهره‌برداری کامل از برجام محروم کند و با سیاست‌های جمهوری اسلامی اروپاییان خود را از آمریکا در حال جداکردن هستند که نمونه بارز آن قرارداد توتال است.

وی افزود: برای بازگشت بانک‌ها به عرصه جهانی زمان نیاز است همکاری اقتصادی ایران با جهان رو به گسترش است.

وی ادامه داد: با تغییرات ساختاری در وزارت امور خارجه و دولت دوازدهم در تلاشیم در عرصه اقتصادی بیشتر وارد شده و بدین صورت بتوانیم در زنجیره اقتصاد بین‌الملل وارد شده و اهداف مقام معظم رهبری در سال تولید و اشتغال را به مرحله اجرایی برسانیم.

ظریف در باره حضور سران کشورهای خارجی در مراسم رئیس‌جمهور نیز گفت: پیام این است که ایران کشوری نیست که بتوان با آن برخورد حذفی کرد.  سیاستی که عربستان در عراق دنبال می‌کند ارتباطی با ملاقات عادل الجبیر نداشته است. اگر همسایگان به دنبال تلاش در تنش نباشند ایران می‌تواند یک همکار خوب برای ایجاد امنیت باشد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین