کد خبر: ۹۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
پس از ناپدید شدن ابوبکر البغدادی و شباهت شرایط داعش به القاعده پیش‌بینی می‌شود گروه‌های جدیدی با عناوین متفاوت از این گروه تروریستی تشکیل شود.
ناطقان: به نقل از الوطن، به نظر می رسد پس از ناپدید شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دنبال بازسازی دوباره داعش است.

زمانی که اسامه بن لادن، سرکرده گروه تروریستی القاعده کشته شد القاعده الظواهری را به عنوان جانشین وی انتخاب کرد. همچنین القاعده ارتشی برای جنگ با حزب الله تشکیل داد و این اشتباه است که فکر کنیم واشنگتن مانع از گسترش گروه های تروریستی خود شود.

داعش از القاعده پدید آمد و بیشترین سود را برای آمریکا و هم پیمانانش در منطقه داشت. وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که در آوریل 2012 منتشر شد از تشکیل گروهک‌هایی تروریستی نزدیک مرزهای عراق و سوریه خبر داد تا اینگونه بتواند براین مناطق تسلط یابد و سوریه را در دستور کار خود قرار داد و پول و سلاح تروریست های سوریه را از ثروت برخی از همپیمانان خود مانند عربستان و ترکیه تامین کرد. برای این کار از القاعده و سایر گروه های تروریستی حاضر در سوریه استفاده کرد تا شمار بیشتری از تروریست ها را گرد هم آورد تا بتواند داعش را به عنوان یک گروه مستقل معرفی کند، اما پس از اینکه تروریست ها در نبرد با نیروهای ارتش سوریه در تدمر وحلب شکست خوردند  این شکست ها ادامه یافت.

در 30 اکتبر 2014، زاخ مکون، گزارشی با عنوان ( آیا آمریکا همان کشوری نیست که داعش را ایجاد کرد) نوشت و در آن به سخنان رئیس سابق سازمان اطلاعات مخفی انگلیس اشاره کرد که کشور عربستان برای حمایت از هرگونه اقدام نظامی علیه شیعیان آماده است و واشنگتن از این شرایط استفاده می کند تا ثروت عربستان را در عراق و سوریه هزینه کند.

با شباهت شرایط داعش به القاعده پیش بینی می شود گروه های جدیدی از داعش با نام داعشی های متوسط تشکیل شود.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین