کد خبر: ۹۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
آیین تجلیل از آزادگان سرافراز دانشگاه تهران امروز (چهارشنبه 25 مرداد ماه) در تالار امیرکبیر معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد.
ناطقان: در این مراسم که با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌ها و آزادگان و ایثارگران این دانشگاه و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران برگزار شد، رئیس دانشگاه تهران ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان، این نشست صمیمی را فرصت مغتنمی برای یادآوری خاطرات گذشته و مرور مسائل دانشگاه دانست و گفت: همیشه دانشگاه سعی کرده تا جایی که در توان دارد و قانون اجازه می‌دهد وظایف خود را در مورد آزادگان و ایثارگران و خانواده آنها انجام دهد.

وی نکوداشت بازگشت آزادگان را نکوداشت جلوه‌های بسیار زیبای ایثار، مردانگی، مقاومت و آزادگی توصیف کرد و افزود: هدف اصلی برگزاری این آیین نگاهداشت این تفکر و حفظ و توسعه آن و تاکید بر مفهوم آزادگی و ایثارگری در دانشگاه است که موجب ترویج اخلاق و ارزش‌ها می‌شود.

نیلی انتقال این ارزش‌ها را به نسل جوان به شیوه‌های گوناگون و با استفاده از ابزارهای هنری و علمی از وظایف مهم دانشگاه دانست و با انتقاد از بی‌کیفیتی کارهای هنری و فیلم‌های ساخته‌شده در این باره گفت: دانشگاه در تلاش است تا در قالب ایهام و با استفاده از ابتکارات ویژه بتواند فرهنگ شکل گرفته دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کند.

دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: این دشمن نبود که رزمندگان ما را به اسارت می‌گرفت بلکه رزمندگان ما بودند که در دل دشمن و در قلب اردوگاه آنها را به اسارت می‌گرفتند.

وی افزود: خاطرات و یاد آن روزها نشانگر عمق استقامت، بردباری و اعتقاد به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی در دل آزادگان است و این آزادگان نیستند که نیازمند برگزاری چنین نکوداشتی هستند بلکه ما نیازمند آن هستیم که این روحیه و بزرگ‌منشی را به خود یادآور شویم.

در این مراسم آزادگان با بیان خاطرات و مسائل موجود با رئیس دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه گفتگو کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین